home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Škoda Kodiaq

Napredne države iz zapadnog dela Evrope prepoznaju prave krivce za povećanu emisiju štetnih gasova. Dok brojni inženjeri vode bitku sa ekolozima i pokušavaju da na sve načine učine motore s unutrašnjim sagorevanjem ekološki što prihvatljivijim, na drugoj strani kupoprodajnog procesa postoji ekipa koja veruje da im treba tzv. terenac koji to nije.

Srećom, čini se da zakonodavci na Zapadu uviđaju da takva egocentrična ekipa nikome ne koristi nego samo čine štetu. Masa vozila nije jedini faktor koji utiče na veću emisiju štetnih gasova, tu je svakako vrsta i snaga motora. Te kategorije su već odavno oporezovane u zavisnosti od toga koliko snage motor razvija i da li zadovoljava ovu ili onu ekološku normu.

Do sada je masa vozila, koju mnogi povezuju sa bezbednosšću ali i lošijim voznim karakteristikama, bila potpuno zanemarena kategorija koja nije uticala na to koliko ćete dati novca u državnu blagajnu kao znak solidarnosti s jedne strane da bi na putu mogli da budete glavna faca u nezgrapnom urbanom terencu.

Upravo ti urbani nespretnjakovići čine ogroman deo tržišta putničkih automobila, njih otprilike 25% do 30% se proda od svih putničkih automobila na većini tržišta Evrope. Ako uporedimo SUV-ove sa kompaktnim gradskim automobilima i limuzinama u sličnoj cenovnoj klasi i sa sličnim motorima, primećujemo da SUV-ovi troše više i imaju veću emisiju štetnih gasova. Razlog tome je veća masa vozila ali i loše aerodinamičke karakteristike zbog povišene karoserije.

Norveška je već uvela porez na „preteška“ vozila a daju popust na vozila mase između 1,300 i 1,400 kilograma. Sledeća na redu je Francuska koja planira da poreski penalizuje kupce vozila težih od 1,300 kilograma. Podsetimo, mase manje od toga se bez problema može naći savremeni gradski kompakt pa čak i manja limuzina ili karavan baziran na kompaktu za one kojima je potrebno više mesta.

SUV-ovi s druge strane imaju u proseku od 1,500 do 2,500 kilograma, a Francuzi planiraju da naplaćuju 15 evra po svakom kilogramu viška. Tako bi za Škodu Kodiaq 2.0 TDI sa 4×4 pogonom i DSG menjačem, tešku 1,665 kilograma, platili 5,475 evra više, dok bi vas BMW X7 30d xDrive, težak 2,370 kilograma koštao čak 16,050 evra više nego sada!

Izvor: Vozim.hr

Foto: arhiva Autoblog.rs



čitanja : 1256



Komentari