
Ostaje nam da vidimo kakva će u stvari biti budućnost moćnih dizelaša. Postizanje snage od 400 ili više KS nije mala stvar za dizelske motore kojima je tradicionalno ekonomičnost visoko na listi prioriteta koje moraju da zadovolje.
Da bismo i u budućnosti uživali u prednostima moćnih dizelaša, vrlo je verovatno da će oni morati da prođu određen stepen elektrifikacije kako bi se održali na životu zadovoljivši rigorozne ekološke standarde, piše portal Vozim.hr.
Trenutni odaziv elektromotora će verovatno navesti BMW da napravi sledeći korak ka hibridizaciji dizelaša što bi trebalo da im produži životni vek za neko vreme. Globalno gledano, postoji još veći pritisak na BMW da izbriše „sportske“ dizelaše kao takve jer od svih tržišta praktično jedino ono evropsko ostaje sigurno utočište dizela.
Sada moramo s tugom u srcu reći da se (još uvek nezvanično) najavljuje gašenje moćnog i svestranog dizelaša korišćenog u M50d modelima ali i u M550d limuzini i karavanu kao i 750d i 750Ld superluksuznim limuzinama. Zanimljivo je kada uporedimo performanse koje nudi ovaj šestocilindraš naspram male potrošnje.
Ukoliko želite, do 100 km/h će vas iz mesta lansirati već za 4.4 sekunde dok će isti taj motor u ekonomičnoj vožnji na otvorenom putu trošiti mizernih 6.3 litra na 100 prijeđenih kilometara. Za sada BMW nema direktnog naslednika za ovog moćnog 3.0 litarskog dizelaša sa četiri (da četiri) turba ali će zato nešto slabije verzije tog motora ostati u ponudi, poput onog u automobilima sa oznakom M40d.
Izvor: Vozim.hr
Foto: arhiva Autoblog.rs