home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA
ICT Connected Shift System

Pomoću infomaciono - komunikacione tehnologije (IKT) menjač automatski menja u optimalnu brzinu s obzirom na situaciju u saobraćaju

Automobilska grupacija Hyundai-Kia nedavno je objavila da je kao prva na svetu razvila pametni menjač (ICT Connected Shift System), koji pomoću predviđanja informaciono -komunikacione tehnologije automatski menja u optimalnu brzinu s obzirom na situaciju u saobraćaju. Kia i Hyundai nameravaju ovu novu tehnologiju koristiti kod svojih budućih modela. Tokom procesa razvoja sistema predali su oko 40-ak patentnih prijava.

ICT Connected Shift System

Dok tehnologije koje se koriste kod automatskih menjača (npr. Smart Drive Mode, koji je u ponudi kod većine modela Kia) zavise od vozačevih preferencija pametni menjač je prvi sistem, koji automatski menja brzinu s obzirom na situaciju na putu i u saobraćaju.

Pametni menjač koristi inteligentni softver upravljačke jedinice menjača (TCU), koji informacije prikuplja i prerađuje u realnom vremenu. Podaci se dobijaju pomoću sledećih tehnologija: 3D navigacija sa preciznim mapama puteva i postavljenim radarima za merenje brzine i radarski tempomat. 3D navigacija sadrži informacije o nadmorskoj visini, strmini, ukrivljenosti, brojnim drugim elementima i aktuelnom stanju u saobraćaju. Radar u vozilu detektuje brzinu vozila i rastojanje do vozila ispred i ostalih vozila, dok napred postavljena kamera pruža informacije sa vozne trake.

Manje nepotrebnih promena brzina za veći komfor i nižu potrošnju goriva

Upotrebom svih tih podataka TCU pomoću algoritma veštačke inteligencije predviđa optimalni odnos prenosa u realnom vremenu i u skladu sa tim prebacuje u optimalnu brzinu. Kada je na primer predviđena duža spora vožnja nizbrdicom, a radar ne detektuje nikakve nepravilnosti u vezi sa vozilom ispred, menjač zbog snižavanja potrošnje goriva prebacuje u tzv. ler (neutral).

Na testiranjima sa pametnim menjačem na vrlo krivudavim putevima je broj menjanja brzine smanjen za 43 posto u odnosu na vozila bez tog sistema. Sistem takođe smanjuje broj kočenja za 11 posto i tako smanjuje umor vozača i istrošenost kočnica.

Kod naglih ubrzavanja, koje zahteva uključivanje na auto-putevima, sistem automatski prebacuje u sportski način vožnje (Sport Mode), što unapređuje protočnost u saobraćaju. Nakon uključivanja u saobraćaj vozilo automatski vraća u originalni način vožnje pružajući bezbedniju i efikasniju vožnju.

Osim toga motor automatski koči kad pomaknemo nogu sa pedale za gas, kada prepozna tzv. ležeće policajce, nizbrdicu i odseke puta sa promenjenim ograničenjem brzine. Promene rastojanja do vozila ispred prepoznaje prednji radar, koji automatski prilagođava stepen prenosa, što unapređuje vozačevo iskustvo.

Sistem je takođe usklađen sa tehnologijom autonomne vožnje, koja se neprestano razvija. Sistem pametnog menjača će u eri autonomnih vozila pružanjem unapređenog odziva na situacije u saobraćaju u realnom vremenu postepeno smanjivati potrošnju goriva i omogućavati još stabilnije vozačevo iskustvo.

Budući razvoj će uzimati u obzir i vozačeve preferencije i semafore

Kia namerava pametni menjač unapređivati sa još inteligentnijom tehnologijom, koja će omogućavati komunikaciju sa semaforima, a koja će se temeljiti na tehnologijama LTE ili 5G, a i prepoznavati vozačeve namere. Sve to će dovesti do još efikasnijeg menjanja brzina.

Tako će vozila u narednim godinama postepeno od relativno jednostavnih prevoznih sredstava evoluirati u pametna rešenja mobilnosti.

PR saopštenje



čitanja : 215



Komentari