home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA
Nissan Navara

Japanski Nissan Motor je odlučio da u sklopu globalnog restrukturiranja zatvori fabriku u Barseloni, što će dovesti do gubitka oko 3.000 radnih mesta, objavila je u četvrtak španska vlada.

Zatvaranje fabrike u Barseloni će japanskog proizvođača koštati i do milijardu evra, saopštava vlada, tvrdeći da bi ulaganje Nissanu bila jeftinija alternativa.

Vlada poziva japanskog proizvođača da razmotri i druge opcije. U januaru je nakon razgovora sa čelnicima Renaulta i Nissana objavila da je sigurnost radnih mesta u fabrici "zagarantovana", podseća Reuters.

"Jasno je da žalimo zbog takve odluke", rekao je ministar privrede Nadio Calvino za televiziju TVE, poručivši da će vlada nastaviti razgovore s Nissanom i lokalnim i regionalnim vlastima kako bi se videlo kako dalje i možda pronašlo alternativno rjšenje.

Zatvaranje fabrike je težak udarac za Španiju, pritisnutu rastom nezaposlenosti i dubokom recesijom usled koronakrize. U glavnoj Nissanovoj fabrici u Barseloni je zaposleno oko 2.400 radnika te još 600-tinjak njih u povezanim pogonima. To je glavna Nissanova fabrika u Evropi, nakon one u Britaniji.

Sindikati upozoravaju da bi njeno zatvaranje indirektno moglo da pogodi i do 25 hiljada radnih mesta.

Španska filijala Nissana i šef sindikata nisu odmah odgovorili na Reutersovu molbu za komentarom.

Nissanovi radnici protestuju od početka maja budući da je japanska kompanija nakon ublažavanja mera karantina tek delimično nastavila proizvodnju privremeno obustavljenu zbog pandemije, podseća Reuters.

U fabrici u Barseloni se uglavnom proizvode električni kombiji i kamioneti a radi se daleko manje od maksimalnih kapaciteta. Radnici štrajkaju od početka maja žaleći se da ne postoji jasan plan poslovanja.

Nissan e-NV200

Kompanija je danas odvojeno objavila da je u fiskalnoj 2019. godini koja je završila u martu poslovala s neto gubitkom od 671,2 milijarde jena (6,2 milijarde dolara) zbog pada prodaje, troškova restrukturiranja i posledica pandemije koronavirusa.

Prihodi su pali 14,6 posto, na 9.900 milijardi jena. Kompanija je u tom periodu prodala ukupno 4,93 miliona vozila, što predstavlja pad za 10,9 posto u odnosu na prethodnu fiskalnu godinu.

Juče su Nissan i njegovi partneri Renault i Mitsubishi Motors objavili da kreću u reorganizaciju proizvodnje kako bi smanjili troškove i povećali efikasnost.

Cilj im je da smanje troškove raspodelom proizvodnje po geografskom i hijerarhijskom principu, prema kome će u svakoj regiji jedna od tri kompanije upravljati proizvodnjom određenog tipa vozila a druge će joj biti podređene. Nissan će tako igrati glavnu ulogu u Japanu, Kini i Severnoj Americi, Renault u Evropi, Rusiji, Južnoj Americi i severnoj Africi a Mitsubishi u jugoistočnoj Aziji i Okeaniji.

Izvor: Seebiz.eu

Foto: arhiva Autoblog.rs



čitanja : 243



Komentari