
Renault je prodao učešće u Daimleru vredno 1,14 milijardi evra.
Reč je o 16,5 miliona prodatih deonica po ceni od 69,50 evra po komadu. Prodaja predstavlja 1,54% Daimlerovog temeljnog kapitala prodatog s gotovo 4% diskonta, na temelju cene deonice na zatvaranju u četvrtak.
Francuski div će se sada fokusirati na postizanje veće profitabilnosti nakon ogromnog gubitka u 2020. godini.
Deonice Daimlera su pale 2,6 posto nakon ove informacije dok su deonice Renaulta u Parizu bile u blagom plusu.
Renault i Daimler imaju odnos iz 2010. godine, kada su bivši izvršni direktori obe kompanije povezali grupe u pokušaju deljenja tehnologije i proizvodnih kapaciteta. Industrijsko partnerstvo, koje je uključivalo Renaultovog strateškog saveznika Nissana, takođe je uključivalo francuske i nemačke automobilske divove koji su međusobno i preuzeli suvlasništvo.
Zahvaljujući većem od očekivanog gubitka od osam milijardi evra (9,5 milijardi dolara) u 2020. godini, uglavnom izazvanog padom prodaje tokom pandemije Covid-19, Renault je najavio novi strateški plan. "Renaulution" u tri faze ima za cilj da preusmeri fokus grupe s opsega prodaje na profitabilnost.
Prva etapa plana, koja će biti završena do 2023. godine, uključuje povećanje marži i veće generisanje novca. Prema francuskom automobilskom divu, to će stvoriti preduslove za bogatiju ponudu automobila i fokus na nove tehnologije i energiju, uključujući električna vozila, u godinama koje slede.
Izvor: Seebiz.eu
Foto: arhiva Autoblog.rs