home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Mercedes A sedan

Nemački proizvođač automobila Daimler je ponovo odlučio da skrati radno vreme za hiljade radnika zbog nestašice čipova koja je teško pogodila automobilsku industriju.

Tom merom biće obuhvaćena većina radnika u fabrikama Rastatt i Bremen, u kojima se proizvode automobili marke Mercedes. Daimler planira da uvede skraćeno radno vreme u obe fabrike od ovoga petka do kraja sledeće nedelje, potvrdili su iz kompanije na pitanje agencije Dpa.

U bremenskoj fabrici je zaposleno više od 12.000 radnika, a u onoj nedaleko od Rastatta njih oko 6.500. Izuzeti od te mere su radnici koji rade na strateškim projektima i oni na bazičnim poslovima.

Kompanija je i početkom godine zbog krize u proizvodnji čipova skratila radno vreme u te dve fabrike i u fabrici u Mađarskoj, nedaleko od grada Kečkemeta.

Za trenutnu situaciju u Daimleru kažu da je nestabilna, ali nisu želeli da komentarišu nove mere smanjenja proizvodnje.

U sklopu programa skraćenog radnog vremena kompanija može u periodima finansijskih teškoća da smanji plate radnika zbog ušteda, a vlada im nadoknađuje izgubljeni deo kako bi ublažila ekonomske probleme, podseća dpa.

Nestašica elektronskih čipova je pogodila proizvođače automobila širom sveta. Nemački Volkswagen je takođe uveo skraćeno radno vreme za hiljade radnika.

Izvor: Seebiz.eu / dpa

Foto: arhiva Autoblog.rs

Stellantis se zbog nestašice čipova vraća analognim brzinomerima

Proizvođač automobila Stellantis je najavio da će na jednom modelu Peugeota zameniti digitalne brzinomere analognima zbog globalne nestašice čipova koja je teško pogodila automobilsku industriju.

Pandemija covida 19 je pokrenula talas potražnje za čipovima s kojom dobavljači ne uspevaju da drže korak. Nestašica čipova je već izazvala poremećaje u proizvodnji automobila Peugeot 308 u francuskom Sochauxu, a proteklih meseci je naterala i mnoge druge firme, uključujući Ford Motor i Volkswagen, da privremeno obustave ili smanje proizvodnju u pogonima širom sveta.

Stellantis je tako najavio povratak analognim brzinomerima samo na modelima Peugeota 308, među brendovima grupe koji uključuju Chrysler, Citroen i Jeep, nakon ovogodišnjeg spajanja francuske PSA grupe s italijansko-američkim Fiat-Chryslerom.

"Time se elegantno i brzo zaobilazi velika prepreka u proizvodnji automobila, dok ne završi kriza 'čipova'", izjavio je predstavnik Stellantisa.

Tradicionalni brzinomeri bi trebalo da počnu da se ugrađuju u automobile Peugeot 308 najkasnije krajem maja, saopštava kompanija, dodajući da će čipove sačuvati za digitalne kontrolne ploče najpopularnijih modela, poput Peugeota 3008.

Proizvodnja aktuelnog modela Peugeota 308 bi trebalo da se do jeseni postepeno ugasi, a nova generacija vozila proizvodiće se s digitalnim brzinomerima u fabrici u Mulhouseu.

Peugeot je prošle godine prodao oko 98.000 modela 308. Francuska stanica LCI je objavila da kompanija razmišlja o popustu od 400 evra na automobile s analognim brzinomerima. U Stellantisu su odbili da komentarišu tu informaciju.

Izvor: Seebiz.eu



čitanja : 1471



Komentari