
U Volkswagenu se nadaju da će njihov novitet uskoro početi da donosi novac.
Svi se dobro sećamo priče o električnom Fiatu 500, koji je kompaniji samo donosio gubitke, i to nikako male. Tada je čak i Sergio Marchionne lično zamolio ljude da ne kupuju taj auto jer po svakom primerku gube čak 14.000 USD. Nekih sedam godina kasnije u sličnoj, ali opet različitoj situaciji je Volkswagen, piše Index.hr.
ID.4 hrabro grabi napred, ali Volkswagenu ne donosi novac. Za sada. Tako bar tvrdi Volkswagenov šef razvoja Thomas Ulbrich, koji je izjavio da ID.4 s trenutnom cenom ne donosi zaradu. Prema njemu jedan od razloga je činjenica da se proizvodnja u Zwickau fabrici u Nemačkoj još nije zahuktala.
"Ne radi se samo o razvoju automobila već i o intenzitetu proizvodnje. Sve je novo, još uvek nismo dostigli optimalnu efikasnost", rekao je Ulbrich za Auto News. Pritom je najavio nove optimizacije u proizvodnji te povećanje same proizvodnje, kako bi se smanjila cena proizvoda kako za proizvođača tako i za kupca.
S Volkswagenovim optimizmom se ne slaže Eric Noble, predsednik konsultantske kuće Car Lab, koji kaže da optimizacija nije dovoljna. Naime, on kaže da cena sirovina raste, posebno s porastom potražnje. Tu pre svega misli na brojne rude iz kojih se dobijaju materijali neophodni u autoindustriji.
Zato se kao jedina mogućnost čini daljnji tehnološki razvoj koji bi učinio baterije efikasnijima, ali i promenio zavisnost od određenih sirovina.
Izvor: Index.hr
Foto: arhiva Autoblog.rs