
Primer iz Nemačke pokazuje sve paradokse situacije u Evropi. Naime, dok u Nemačkoj raste prodaja novih električnih automobila, političari ih snažno promovišu i subvencionišu budžetskim novcem, na tržištu polovnih sasvim druga priča.
Prosečnom kupcu celi koncept električne mobilnosti je dalek poput Sibira jer bi mu ispraznio džepove i obavezao ga na dugu kreditnu liniju. Na tržištu polovnih poslednjih meseci dominiraju dizelaši, piše Revija HAK.
Prema nemačkoj vladi, polovni automobili pronalaze kupca 4.5 puta brže nego mesec ranije. Mobile.de prema ponašanju kupaca vidi da su automobili srednje klase, sportski automobili i automobili s dizelskim motorom posebno popularni. Pregled oglasa s dizelskim automobilima je porastao za 19 posto u odnosu na sva ostala vozila, javlja nemački Focus. Velika potražnja naravno takođe utiče na rast cena ovih modela. U proseku je cena polovnih porasla za 13 postu u odnosu na jun 2020.
Potražnja za polovnim dizelašima se javlja i zbog činjenice da su ih mnogi proizvođači automobila izbacili iz svojih novih programa. Proredili su se, a ljudima su potrebna ekonomičnija rešenja za duža putovanja. Takođe, zbog novog nemačkog poreza na emisije CO2, dizelaši su ipak ostali jeftiniji od benzinaca.
Izvor: Revijahak.hr
Foto: arhiva Autoblog.rs