
M5 CS je BMW-ov najsnažniji produkcijski automobil ikada, ali nije superautomobil. Zapravo, BMW je proizveo samo jedan istinski superautomobil, a to je legendarni M1.
BMW-ovo odeljenje za motosport je proizvelo ovaj automobil kao homologacijski specijal za FIA Group 5 trke sportskih automobila te je s proizvodne trake sišlo svega 450 primeraka između 1978. i 1981. godine. Entuzijasti od tada sanjaju da će jednog dana videti dostojnog naslednika, ali BMW nema planove da oživi M1. Ipak, uteha za imućne može da bude primerak modela M1 iz 1980. godine, koji se pojavio u prodaji.

Automobil je proizveden u avgustu 1980. godine te je isporučen kupcu u Beckingenu u Nemačkoj. Kasnije je uvezen u Veliku Britaniju, a zatim u SAD 2001. godine i od tada pripada istom vlasniku. Lakiran je u crvenu boju, dok je unutrašnjost crne boje. Pokreće ga 3,5 litarski M88/1 redni šestocilindraš uparen sa petostepenim ZF menjačem, a dobio je i diferencijal s ograničenim proklizavanjem, ventilisane kočione diskove, Campagnolo felne od legura, Stebro prigušni lonac i specijalno kvačilo.

BMW M1 je prešao nešto više od 43.000 kilometara, a koristio se na stazi i različitim događajima. Godinama je bio parkiran u skladištima, ali je vođena briga o njemu. Takođe, dobio je brojne nagrade.

Između 2015. i 2016. godine je lakiran u originalnu crvenu boju te sada izgleda kao da je tek izašao iz fabrike.
Ponude na aukciji su prešle granicu od 400,000 dolara, a neće biti iznenađenje ako premaši cenu BMW-a M1 koji je pripadao preminulom glumcu Paulu Walkeru. Njegov automobil je prodat za 500.000 dolara ranije ove godine.
Izvor: Klix.ba / BMWblog.com