home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Prodaja

Negativna kampanja usmerena prema dizelašima nastavlja da donosi rezultate. Nakon što su izgubili primat u odnosu na benzince, dizelaši su pali sada još jednu stepenicu. Po prvi put u istoriji je prodaja dizelaša bila manja od one elektrifikovanih vozila.

Kako piše Index.hr, to pokazuju rezultati prodaje za avgust koje je objavio JATO Europe, a prema kojima su sa 151.737 prodatih primeraka elektrifikovana vozila (EV i PHEV) ostvarila udeo od 21%. Istovremeno je prodato 141.635 dizelaša i ostvaren udeo od 20%. Benzinci još uvek drže glavninu tržišta, s udelom od 56%. Zanimljivo, ovo nije najbolji mesec prodaje elektrifikovanih vozila, ali je ipak bio dovoljan da se ostvari značajan skok udela na tržištu. Naime, tokom avgusta je prodato 713.714 automobila, što je pad od čak 33% u odnosu na 2019. godinu, pa je očigledno pad prodaje elektrifikovanih vozila bio manji.

U prvih osam meseci ove godine u Evropi je prodato 1.32 miliona elektrifikovanih vozila, dok je u istom periodu prošle godine taj iznos sa 158.300 primeraka bio drastično manji. U istom periodu u Evopi je ukupno prodato 8.095.419 automobila, gotovo milion više nego godinu pre.

Najprodavaniji električni model je VW ID.3, prati ga Tesla Model 3, a na trećem mestu je VW ID.4. Kad su u pitanju plug-in hibridi, u avgustu je prvo mesto zadržala Ford Kuga, a prate je Mercedes GLC i BMW Serije 3.

I još jedna velika vest je da je drugi mesec zaredom najprodavaniji model u Evropi bila Dacia Sandero. Drugoplasirani je VW Golf, a top 5 zaključuju Toyota Yaris, Dacia Duster i VW T-Roc.

Prodaja

Pohvalimo i stari Fiat 500, koji se sa 10.966 prodatih primeraka u avgustu popeo do 6. mesta.

Izvor: Index.hr

Foto: JATO



čitanja : 615



Komentari