
Zbog čipova nema dovoljno automobila, a zbivanja na svetskim tržištima mogla bi da podstaknu nove krize. Zbog visokih cena gasa hemijska industrija smanjuje proizvodnju.
Tako je BASF smanjio proizvodnju amonijaka, ključnog sastojka AdBluea, a isto su najavili nemački SKW, te mnogi drugi proizvođači. Cena gasa je toliko visoka da se proizvodnja AdBluea ne isplati, piše Revija HAK.
AdBlueu takođe raste cena, procena je da će ga uz sadašnje zalihe biti dovoljno u srednjoročnom periodu. Kupovaćete ga skuplje, ali za sada se čini da neće biti nestašica.
AdBlue se koristi u vozilima s dizelskim motorima (ubrizgava se u SCR katalizatore kod Euro 5 i Euro 6 vozila te kamiona od 2008. godine) za smanjenje emisija azot oksida. Automobili mogu da rade bez njega, ali kod mnogih proizvođača motori neće startovati ako je rezervoar ispražnjen. Tako je rešeno softverski, ali ako radi bez AdBluea, štete za motor neće biti – samo će emisije azot oksida biti mnogo veće.
Izvor: Revijahak.hr