
Stanice za punjenje električnih vozila nisu strašno uzbudljive jer su mnoge od njih tek parking mesta s punjačem negde na zadnjij strani parkinga. Međutim, nema više promrzlih ruku, ni postavljanja punjača na utičnicu po dosadnoj kiši i hladnoći pod vedrim nebom.
Audi prekida to paćenje kod punjenja električnih automobila jer sadržajima u super luksuzu "skraćuje vreme" korisnika pod krovom, svojim novim projektom otmenog čvorišta Audi charging hub. Umesto poseta parkingu i sedenja u automobilu, vlasnici električnih vozila sada mogu da uživaju u vrhunskom iskustvu punjenja koje je slično salonima na aerodromima dok satima čekate sledeći let, piše Jutarnji.hr.

Prvo takvo čvorište za punjenje se nalazi u Nirnbergu, a za korisnike se otvara 23. decembra. To je rani božićni dar stanovnicima ovog nemačkog grada jer vlasnici električnih vozila mogu da rezervišu jedan od šest punjača putem aplikacije myAudi. Nakon što vlasnici stignu, priključuju svoje vozilo i mogu da posete salon na spratu.

Salon se prostire na otprilike 200 kvadratnih metara i ima "otvoreni" dizajn, kao i brojne prostore za sedenje, gde posetioci mogu da se opuste ili rade dok se njihovo vozilo puni. Takođe mogu da se druže na terasi ili koristi masivni ekran od 98 inča koji se može koristiti za prikaz informacija o punjenju vozila, detalja o čvorištu za punjenje ili Audi konfiguratoru.
Ako vam to nije dovoljno, možete da potražite zalogaj na automatu ili koristite uslugu dostave hrane.
Čvorište takođe ima stanicu za zamenu baterija za električne bicikle, uslugu pozajmljivanja električnih skutera i nadzirane test vožnje u Q4 e-tron i RS e-tron GT. Ovo čvorište za punjenje je napravljeno od "fleksibilnih kontejnera" što omogućava sastavljanje i rastavljanje stanica za nekoliko dana.
Stanica takođe koristi baterije 'drugog života' iz rastavljenih razvojnih vozila i tako eliminiše potrebu za visokonaponskim dalekovodima i skupim transformatorima jer baterije "donose infrastrukturu za brzo punjenje tamo gde električna mreža nije dovoljna".
Kako je Audi objasnio, čvorište za punjenje ima privremeni kapacitet od 2,45 MWh, a to znači da je stanici potrebno samo relativno skromnih 200 kW priključka na mrežu. To je "dovoljno za kontinuirano punjenje modula", a solarni paneli na krovu doprinose do 30 kW zelene energije. Audi je dodao da se otprilike 80 vozila može napuniti dnevno, bez prekoračenja ograničenja snage čvorišta.
Kad smo kod naplate, posetioci s ugovorom o usluzi e-tron Charging Service mogu da naplate 31 cent po kilovatsatu. Audi kaže da je to slično ceni kod korišćenja zidne kutije kod kuće. To je značajno jer je čvorište za punjenje dizajnirano za ljude koji ne mogu da pune kod kuće jer žive u stanu, ili inače nemaju pristup priključku za punjenje.
Izvor: Jutarnji.hr
Foto: Audi