home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Menjač

Automatski menjači su danas toliko dobri da se gotovo niko ne seća da su svojevremeno dramatično povećavali potrošnju vozila. Čak su i CVT menjači postali mnogo uglađeniji pa s njima motori više ne zavijaju u visokim obrtajima kao sirene opšte opasnosti.

Prednosti su velike, pogotovo u gradskim gužvama u kojima ne morate stalno da posežete za ručicom menjača. S električnim automobilima ručni menjači su ionako potrebni poput kanistra motornog ulja u prtljažniku.

Ručni menjači polako nestaju sa scene, a u prilog trendovima idu i zbivanja u mikro klasi i klasi malih gradskih automobila, tamo gde su bili najviše ukorenjeni, piše Revija HAK. Uzećemo za primer nemačko tržište. Prema podacima JATO Dynamicsa, u mikro klasi u kojoj su, primera radi, Fiat 500 i Renault Twingo, udeo automatika je 2015. bio ispod deset posto. Samo pet godina kasnije, procenat mikro automobila s automatskim menjačem je porastao na 34,3 posto. U prvih deset meseci 2021. godine registrovano je 52 posto vozila s automatskim menjačima.

U klasi malih automobila u kojoj su Ford Fiesta, Renault Clio, Opel Corsa i VW Polo dešavaju se velike promene. U 2015. godini samo oko 15 posto svih kupaca novih automobila se odlučilo za mali automobil s dve pedale i više od 85 posto za ručni menjač, pet godina kasnije broj vozila s automatskim menjačima je porastao na 36,5 posto, a u prvih deset meseci 2021. je prodato 43,5 posto vozila s automatskim menjačima.

Izvor: Revijahak.hr

Foto: Renault



čitanja : 875



Komentari