
Automatski menjači su danas toliko dobri da se gotovo niko ne seća da su svojevremeno dramatično povećavali potrošnju vozila. Čak su i CVT menjači postali mnogo uglađeniji pa s njima motori više ne zavijaju u visokim obrtajima kao sirene opšte opasnosti.
Prednosti su velike, pogotovo u gradskim gužvama u kojima ne morate stalno da posežete za ručicom menjača. S električnim automobilima ručni menjači su ionako potrebni poput kanistra motornog ulja u prtljažniku.
Ručni menjači polako nestaju sa scene, a u prilog trendovima idu i zbivanja u mikro klasi i klasi malih gradskih automobila, tamo gde su bili najviše ukorenjeni, piše Revija HAK. Uzećemo za primer nemačko tržište. Prema podacima JATO Dynamicsa, u mikro klasi u kojoj su, primera radi, Fiat 500 i Renault Twingo, udeo automatika je 2015. bio ispod deset posto. Samo pet godina kasnije, procenat mikro automobila s automatskim menjačem je porastao na 34,3 posto. U prvih deset meseci 2021. godine registrovano je 52 posto vozila s automatskim menjačima.
U klasi malih automobila u kojoj su Ford Fiesta, Renault Clio, Opel Corsa i VW Polo dešavaju se velike promene. U 2015. godini samo oko 15 posto svih kupaca novih automobila se odlučilo za mali automobil s dve pedale i više od 85 posto za ručni menjač, pet godina kasnije broj vozila s automatskim menjačima je porastao na 36,5 posto, a u prvih deset meseci 2021. je prodato 43,5 posto vozila s automatskim menjačima.
Izvor: Revijahak.hr
Foto: Renault