
Kako piše britanski Autocar, kompanija Stellantis je uklonila sve SUS verzije svojih malih kombi vozila iz prodaje u većem delu Evrope u pokušaju da ubrza prelazak grupe na potpuno električnu energiju.
Odluku da se nastavi sa samo električnim verzijama ovih vozila objavili su u odvojenim izjavama Citroen, Peugeot i Opel/Vauxhall – koji prodaju tehnički identične modele Berlingo, Rifter i Combo.

Ovaj potez predstavlja značajan razvoj za automobilsku industriju Ujedinjenog Kraljevstva, pošto Stellantis ulaže 100 miliona funti u staru fabriku Vauxhall Astre u Ellesmere Portu za proizvodnju električnih verzija ovih MPV vozila (kao i varijanti kombija), otvarajući 1.000 novih radnih mesta. Očekuje se da proizvodnja počne kasnije ove godine.
Ovo ima značajne implikacije na cenu ovih modela. Cene za potpuno električni Citroen e-Berlingo, na primer, počinju od 29.575 funti, dok se sada nedostupna verzija sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem mogla kupiti za 22.135 funti. Autocar piše da će Citroen zato promeniti svoje cene kako bi se izborio sa disparitetom.
Poslovni kupci izvan EU i oni u Švajcarskoj i na Balkanu će i dalje moći da kupuju modele sa unutrašnjim sagorevanjem, navodi Stelantis, a Fiat, koji prodaje sopstvene varijante malih i srednjih MPV vozila, nije dao saopštenje o ovoj temi.

„Ne postoji alternativa elektrifikaciji“, rekao je Uwe Hochgeschurtz, izvršni direktor brenda Opel.
„Od 2024. nudićemo elektrifikovanu verziju svakog Opelovog modela, bez izuzetka“, rekao je on. „Drugim rečima, naslednici Crosslanda i Insignije će takođe biti elektrifikovani. Naša izjava je jasna: od 2028. isključivo ćemo prodavati električna vozila u Evropi.”
Citroen je tu odluku opisao kao „hrabar potez“ u „dobru kupaca i životne sredine“.
„Ova odluka je rezultat odgovornog pristupa jednog aktivističkog brenda koji potvrđuje svoju posvećenost energetskoj tranziciji i želi da svojim kupcima pruži rešenje za budućnost“, navodi Citroen.
Peugeot se takođe snažno zalaže za prelazak na električne modele.
„U 2021. svako šesto vozilo koje je Peugeot prodao u Evropi je bilo elektrifikovano, a u novembru je to dostiglo jedno elektrifikovano vozilo Peugeot od svakih pet prodatih“, rekla je Linda Jackson, izvršna direktork Peugeota. „Ovo pokazuje da mi u Peugeotu imamo pravu ponudu za naše kupce i da potražnja za elektrifikovanim vozilima konstantno brzo raste“, kaže Jackson.
Ivan Mitić - Autoblog.rs