home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA
Ford Mustang Mach-E

Veganizam postaje sve popularniji u današnje vreme, pa čak i među proizvođačima automobila, koji odgovaraju na novi trend, ne samo da bi privukli kupce koji neguju veganski način života, već da bi svoje poslovanje učinili održivijim na dugoročnom planu.

Nova studija koju je sproveo Dicklovett pokazuje koje kompanije trenutno u ponudi imaju najviše „veganskih“ modela, prema podacima koje je sakupila PETA.

Započećemo priču s „ukupnim brojem modela prilagođenih veganima“ nabrojanim na listi, koji se verovatno odnose na dostupne pakete opremljenosti. Ako je to slučaj, onda ne govorimo o realnom poređenju između proizvođača, jer ne nude svi isti broj modela i opcija opreme, a ono što takođe ne znamo je koja sve tržište istraživanje obuhvata, jer primera radi GMC nije dostupan u Evropi, Smarta nema u SAD, dok su ostali proizvođači dostupni s obe strane Atlantika, ali ne s identičnom ponudom što se opreme tiče, pišu Vrele Gume.

U svakom slučaju, Ford je najnaklonjeniji veganima s 28 paketa opreme, uključujuči i perjanicu Mustang Mach-e, koja standardno dolazi s „veganskim“ enterijerom. Honda je druga s 20 dostupnih paketa, uključujući osnovni CR-V i novi HR-V. Treće mesto ide Nissanu (19), čemu doprinosi činjenica da ovaj proizvođač nema kožom obložen volan u ulaznim varijantama Jukea i Qashqaija u Evropi.

Tabela Dicklovett

U druge marke vredne isticanja ubrajaju se Smart (17), Kia (14) i Hyundai (15).

Mercedes-Benz ima 13 „veganskih“ trimova u ponudi, što je prilično malo za marku s tako masivnom gamom. Proizvođač iz Štutgarta je poznat po opcijama kao što su Artico veštačka koža i Dinamica veštački „antilop“, tako da je broj modela prilagođenih veganima prilično mali.

Isto važi za BMW, koji prijavljuje samo pet „vegan-friendly“ trimova.

Dok ova studija jasno sugeriše kakvo je trenutno stanje u automobilskoj industriji, sigurni smo da će za par godina broj opcija prilagođenih veganima značajno porasti, u smislu materijala koji se koriste unutar kabinskog prostora, u kombinaciji s onim što dolazi iz reciklaže.

Uprkos ostvarenom napretku, portparolka Društva vegana, Dominika Pjasecka, kaže da nema takve stvari kao što je 100 odsto „veganski“ automobil: „Ključna stvar kod veganizma je da pokušate da date sve od sebe. Nije moguće biti 100% vegan u ovom nesavršenom svetu, ali možemo izbeći patnju životinja koliko je to moguće. Izbegavanje kože je praktična stvar koju možemo uraditi prilikom kupovine automobila, dok naravno ne možemo izbeći gumu ili čelik.“

Izvor: Vrelegume.rs



čitanja : 348



Komentari