
U 2021. godinu koja je počela u vreme globalne nesigurnosti u svim delatnostima i na svim tržištima Kia je zakoračila odvažnom transformacijom brenda. Pritom je napustila deo naziva »Motors« i dobro poznati logotip u korist novog kreativnog oblika koji je sinonim za savremenu mobilnost, elektrifikaciju i održivost. Uticaj tog preobražaja vidljiv je u godini fenomenalnog uspeha za Kiju i odveo je ovaj brend na čelo održive mobilnosti.
Način razmišljanja 'nova godina, novi početak' bila je u središtu Kijinog pristupa od početka 2021. kada se tradicionalni proizvođač automobila pokazao doslovno u bljesku svetlosti. Jato pirotehničkih-dronova prikazalo je novi elegantan logotip – ritmičnu neprekidnu liniju osmišljenu tako da inspiriše pokret. U onome što označava prekretnicu Kia je jasno predstavila svoj cilj da postane ikona promena i inovacija, kao i cilj - postati vodeća sila novog doba mobilnosti.
Mehanizam za ovu ključnu promenu zacrtan je u okviru strategije „Plan S“ sa kojom je kompanija proširila svoje područje delovanja kako bi ostvarila napredak u prelasku na električna vozila (EV), ponudila alternativna rešenja mobilnosti, kao što su zajednička upotreba automobila i šeme autonomne vožnje, te ojačala svoj rad na području namenskih vozila. Pored toga Kia će istovremeno stimulisati održivu proizvodnju u celom lancu dobavljača upotrebom čiste energije i materijala koji se mogu reciklirati.
Nova dizajnerska filozofija Opposites United inspirisana prirodom
Pored novog logotipa, imena i promene strateškog usmerenja Kia je razotkrila i svoju novu dizajnersku filozofiju „Opposites United“ (u slobodnom prevodu „suprotnosti koje se privlače“) – odvažan karakter inspirisan prirodom, koju održiva mobilnost želi zaštititi. Dizajn Opposites United, koji se temelji na pet dizajnerskih stubova, dizajniraće sva Kijina buduća vozila, među kojima je na tržištu već model EV6, Kijino prvo isključivo električno vozilo.
Lansiranje vizionarskog električnog vozila
Potpuno novi električni krosover EV6, koji se u Evropi prodaje od kraja prošle godine, brzo je stekao simpatije ljubitelja električnih vozila. Pobednička kombinacija Kijine napredne namenske platforme E-GMP (Electric Global Modular Platform), odvažan i konceptualan stil, visokotehnološka mogućnost vrlo brzog punjenja, vrhunska unutrašnjost i izvanredne performanse elektro-motora stvorili su je električno vozilo koje redovno osvaja priznanja iz svih delova sveta. Kia je dala sebi zadatak da donese revoluciju na područje mobilnosti i sa modelom EV6 dokazala da je električna mobilnost spojiva sa održivošću.

EV6 je prvi model u istoriji Kije kod kojeg su rezervacije prevremeno obustavljene zbog izuzetne tražnje. Takav neverovatan odaziv na visokotehnološki krosover nisu prepoznali samo kupci nego i brojni prestižni ocenjivači. U nešto više od mesec dana od početka prodaje EV6 je osvojio naziv BBC Top Gear 'Krosover godine', a nakon toga je bio krunisan i za Nemački automobil godine u premijum kategoriji. Pored toga se EV6 nedavno plasirao u finale izbora za 'Evropski auto 2022. godine'.
Ali ugledne pohvale u poslednjih 12 meseci nije doživeo samo revolucionarni EV6 – sjajan je bio i Kijin vrhunski veliki SUV Sorento koji je pored titule 'Najbolji veliki SUV' u izboru za Ženski svetski auto godine (WWCOTY) osvojio i poznate dizajnerske nagrade Red Dot i iF.
Kia je kao naredni korak u usavršavanju svoje savremene ponude sportskih terenaca nedavno predstavila potpuno novi Sportage. Model pete generacije je prvi Sportage koji ima ekološki prihvatljiviji plug-in pogonski sklop (PHEV), a i prvi je Sportage koji je bio konstruisan, razvijen, modifikovan i optimizovan posebno za Evropu kako bi zadovoljio želje i zahteve evropskih kupaca. Evropski Sportage odlikuju nova tehnologija i napredni pogonski sklopovi, kao i najsavremeniji inženjering koji su garancija da se ovaj SUV na evropskim putevima oseća kao kod kuće.

Fabrika u Žilini je jedna od najmodernijih u automobilskoj industriji
Kijin rast u Evropi pokreću vozila proizvedena lokalno u visokotehnološkom proizvodnom centru Kije u Žilini, u Slovačkoj. Modularni, prilagodljivi i najmoderniji objekti omogućavaju visoko efikasnu i pravovremenu proizvodnu liniju zbog čega je fabrika u Žilini ove godine premašila četiri miliona proizvedenih vozila. Fabrika je imala ključnu ulogu u isporuci delova koji su osigurali uspeh kompanije uprkos burnoj godini za automobilsku industriju i šire. U novembru je u fabrici pokrenuta proizvodnja potpuno novog Sportage-a. Ceed je bio prvi model koji su krajem 2006. proizveli u ovoj fabrici, a tamo još uvek proizvode najnovije varijante Ceeda (hečbek Ceed, karavan Ceed SW, krosover XCeed i shooting brake ProCeed).
Rapidan rast tržišnog udela u Evropi – u trećem kvartalu rekordnih 4,2 posto
Kijina prodaja procvetala je u čitavoj Evropi i u trećem kvartalu sa 4,2 posto dostigla najviši tržišni udeo ikada, a Kia namerava da i dalje raste. Jedan od modela koji je sastavni deo tog uspeha je Niro kojeg su početkom prošle godine vlasnici vozila u studiji o vlasništvu električnih vozila J.D. Power 2021 (EVX) izabrali za pobednika u kategoriji masovnih brendova.
Lansiranje novih modela i potpuna elektrifikacija evropske ponude do 2035. godine
Potpuno novi Niro, premijerno predstavljen na sajmu mobilnosti u Seulu u novembru, u Evropi će biti predstavljen u hibridnom i potpuno električnom ruhu sredinom 2022. kao deo Kijinih dugoročnih planova potpune elektrifikacije svoje ponude do 2035. godine.
Ključne investicije u mobilnost zajedničke upotrebe i punjačku infrastrukturu
Kia, koja je realna u svojim ambicijama da postane vodeća u tranziciji u održivu električnu mobilnost, svesna je da je u tom procesu od ključnog značaja dobra i rasprostranjena punjačka infrastruktura. Zbog toga se nedavno pridružila investiciji u IONITY, vodeću evropsku mrežu za vrlo brzo punjenje električnih vozila, a osim toga i dalje ulaže u druge infrastrukturne projekte.
PR saopštenje