
Vremena se menjaju pa je potrebno pratiti pravila. Automobilskim proizvođačima je naređeno da smanje emisije CO2 i sad se mnogi dovijaju kako da to učine.
Električni automobili su jedan put, ali zanimljivim se čini i onaj drugi, kada inovacijama pokušava da se sačuva motor s unutrašnjim sagorevanjem. Ovo je najnoviji primer, Yamaha je preradila Toyotin V8 u motor na vodonik, piše Revija HAK.
Osnova je 5,0 litarski motor Lexusa RC F. Inženjeri su između ostalog napravili promene na glavi cilindra i usisnoj grani. Motor će razvijati 450KS pri 6800 o/min, a obrtni moment je 540 Nm pri 3600 o/min. To je nekoliko KS manje od benzinca, ali nešto više obrtnog momenta koji se razvija pri nižim obrtajima.
Prošlog novembra Toyota, Yamaha, Mazda, Subaru i Kawasaki su udružili snage u inicijativi za klimatski neutralna goriva. Proizvođači motocikala žele da testiraju upotrebu vodonikovih motora u motociklima, dok je Mazda već testirala dizelski motor koji radi na stoporocentno gorivo od biomase.
Izvor: Revijahak.hr