
Euro 7 norma bi trebalo da bude poslednja stanica u tranziciji s benzinaca i dizelaša na uglavnom električne automobile u Evropi. Dugo evropske institucije čekaju i dugo se lomi taj standard. Po najavama, Euro 7 je trebalo da bude objavljen u julu ove godine, ali sada sledi još jedno odlaganje.
Evropska komisija je objavila da će konačna pravila biti definisana u julu. Prvi rok za novu emisijsku normu, koja će zameniti Euro 6 je bio kraj 2021. godine, ali ništa se nije dogodilo, a sada je produžen i drugi rok. Standard Euro 7 bi trebalo da stupi na snagu 2025., što znači da će proizvođači imati manje od dve i po godine da se pripreme, piše Revija HAK.
Kako bi opravdala ovaj novi rok, Evropska komisija je rekla da, po prvi put u svojoj istoriji, istovremeno reguliše automobile, kombije i kamione. Razvoj novih, ekološki prihvatljivijih motora, zahteva značajna ulaganja u novcu i u vremenu. S odugovlačenjem, kao da se porizvođači automobila motivišu pre vremena da u celosti napuste benzinske i dizelske motore i upravo zbog toga protestvuje Udruženje evropskih proizvođača automobila (ACEA).
Udruženje dalje traži da se zadrži april kao mesec u kome će biti predstavljena Euro 7 norma, što bi omogućilo pripremu do 2025. godine i njena uvođenja, odnosno razvoj novih motora, verovatno poslednjih na evropskom kontinentu jer 2035. u prodaji će biti samo vozila s nultim emisijama.
Izvor: Revijahak.hr
Foto: Arhiva Autoblog.rs