
Proizvodnja nemačkog automobilskog giganta Volkswagena trpi zbog globalne nestašice poluprovodnika i predstavnici radnika traže od uprave da umesto ukidanja smena izradi dugoročnu strategiju nabavke.
Uprava je najavila da bi nakon aprila mogla da ukine noćne smene u tri od ukupno četiri proizvodne linije u glavnom pogonu u Wolfsburgu.
U Emdenu na severozapadu Nemačke, u blizini holandske granice, radi se u dve umesto u tri smene.
“Bili smo prisiljeni da postepeno ukidamo privremeni rad na gotovo svim lokacijama i napravili smo izmene već na kraju prošle i početku ove godine”, rekao je agenciji dpa član uprave za kadrovska pitanja Gunnar Kilian.
Radnički savet traži da se poboljša nabavka čipova.
Predsednica radničkog saveta Daniela Cavallo je naglasila da su im knjige narudžbina pune.
“Nema poluprovodnika. Vuku se nelogični potezi i to je nepodnošljivo”, naglasila je Cavallo.
Prošle godine je u Wolfsburgu proizvedeno nešto manje od 400.000 automobila, za 330.000 manje nego u 2020. i najmanje od 1958. godine.
Radnici traže naknade za gubitak smenskih bonusa i reorganizaciju nabavke delova od glavnog dobavljača.
Prema Cavallo, neke druge kompanije bolje su obezbedile dovoljnu količinu delova i čipova od VW-a.
“Nema sumnje da je puno toga već napravljeno. Dobili smo radnu grupu za snabdevanje poluprovodnicima, ali trebalo bi se pozabaviti i izgradnjom strateškog, dugoročnog sistema nabavke, uzgred budi rečeno ne samo čipova”, naglasila je predstavnica radnika.
Kilian se vraća na temu smanjenja proizvodnje i napominje da se restrukturiranje ne može izbeći.
“Ako ne možemo postići odgovarajuću proizvodnju, kao što je slučaju u aktuelnoj krizi poluprovodnika, moramo nešto da preduzmemo. Jer na kraju cilj nam je i sačuvati konkurentnost, a time i sigurnost radnih mesta”, naglasio je član VW-ove uprave za kadrovska pitanja.
Izvor: Seebiz.eu / HINA
Foto: Arhiva Autoblog.rs