
Prema novom istraživanju Evropske kampanje za saobraćaj i okolinu (T&E), prosečni električni kombi u Evropskoj uniji je 25% jeftiniji tokom svog životnog veka od dizelske alternative, uprkos mnogo većim početnim troškovima EV-a.
Prema istraživanju 745 firmi koje poseduju kombije u Evropskoj uniji, 84% ispitanika bi razmotrilo korišćenje električne energije, 36% već poseduje jedan komercijalni električni kombi, 32% planira da kupi jedan ove godine, a 16% razmatra kupovinu u sledećih pet godina, navodi Jutarnji.hr.

T&E piše da niži operativni troškovi i rastući interes za električnu energiju podupiru razloge za snažnije smanjenje emisije CO2 na dizelskim kombijima. U studiji koja je obuhvatila šest zemalja, T&E je došao do zaključka da električni kombi košta 0,15 evra po kilometru, u odnosu na 0,2 evra za dizelsku alternativu.

Isključujući državne subvencije, T&E je otkrio da su još uvek jeftiniji u pet zemalja, dok su u Nemačkoj tekući troškovi bili isti. Nabavna cena električnog kombija je 40% do 55% viša nego za dizelski model, rekao je T&E. Taj dodatni početni trošak je prepreka firmama da pređu na električne modele, iako "ukupni troškovi posedovanja", uključujući troškove goriva, godinama padaju.

Samo 3% prodatih kombija u EU je prošle godine bilo potpuno električno, u poređenju s 9% putničkih automobila koji se suočavaju sa strožim standardima emisija CO2. Evropska komisija je predložila da svi novi kombiji imaju nultu emisiju do 2035. godine, ali prema T&E-u, Evropski parlament i države članice EU-a moraju da "isporuče jače ciljeve da bi ubrzali prihvatanje e-kombija u 2020-im i ranim 2030-im".
Izvor: Jutarnji.hr
Foto: Arhiva Autoblog.rs