
Audi grupa je predstavila svoje prodajne rezultate za prvu polovinu 2022. godine, a zbog krize s mikročipovima i gašenja u Kini nisu mogli da u potpunosti zadovolje veliku potražnju.
Ipak, uprkos tome, prihod od 29,9 milijardi evra je veći za 2% u odnosu na isti period prošle godine, dok je operativna dobit dostigla rekordan nivo - 4,9 milijardi evra.
Način na koji su to učinili je veoma jednostavan. Veća potražnja za automobilima, uz lošu ponudu, dovodi do veće cene. Zato je Audi odlučio da ovaj višak “stavi u svoj džep” pa je operativna marža u prvoj polovini ove godine dostigla 16,5 posto.
To je značajno više nego u prvih šest meseci 2021., ali i više od strateškog cilja od 9% do 11%. Kako tvrde u Audi grupi, dobri rezultati su postignuti prvenstveno dobrim cenovnim pozicioniranjem, kao i vrlo dobrim prodajnim rezultatima luksuznih marki Bentley i Lamborghini.
Zanimljivo je da je Audi prodao 785.099 automobila, što je za petinu manje nego u istom periodu prošle godine, a ipak je ostvaren veći profit. Što se tiče električnih automobila, kupcima su isporučena 50.033 vozila, što je 52,7% više nego prethodne godine (32.775). Audi e-tron je ostao popularan izbor među kupcima, ali je Q4 e-tron zabeležio najveći rast prodaje.
Izvor: Seebiz.eu
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Audi