home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
BMW i7

Iako se prošle godine udvostručila globalna prodaja električnih vozila, prema prognozama, do 2040. godine samo 38 posto automobilskog tržišta će činiti električna vozila na baterije (BEV).

Najveći problem je nesklad uvođenja električnih modela među zemljama što se najbolje vidi na primeru Kine, Evrope i SAD-a koje su 2021. ostvarile 95 posto ukupne globalne prodaje električnih automobila, piše Jutarnji.hr.

Svetska lokomotiva u pogledu prelaska na struju je Kina gde je 2021. prodato više električnih automobila nego u ostatku sveta u 2020.

Tata Tiago EV

Razloge sporog prelaska na struju je pronašao portal Visualcapitalist, koji izdvaja tri ključna problema.

1) Ograničeni resursi

Nabavka ključnih sirovina biće najveći izazov za uvođenje električnih vozila, jer potražnja nadmašuje ponudu. Iako neka područja proizvodnje mogu da se ubrzaju, vreme ekstrakcije minerala potrebnih za baterije ne može, što će uzrokovati velike zastoje u proizvodnji. Može da prođe od 4 do 20 godina da rudnik s mineralima započne komercijalnu proizvodnju.

Osim vremena potrebnog za postizanje nivoa komercijalne proizvodnje, rudniku je potrebno i do 10 godina pre nego što dostigne proizvodni kapacitet.

2) Troškovi i nabavna cena

Iako električna vozila postaju pristupačnija, nabavna cena na tržištima u razvoju ostaje previsoka. Primera radi, Indija, Brazil i Indonezija su prošle godine učestvovali s manje od 0,5 posto u globalnoj prodaji električnih vozila. Kontinuirano povećanje cene sirovina, kao i globalni rast kamatnih stopa takođe doprinosi ograničenoj dostupnosti i sporom masovnom usvajanju.

3) Slaba infrastruktura

Snažnija izgradnja infrastrukture, konkretno stanica za punjenje električnih vozila će povećati potražnju za sirovinama poput bakra i nikla. Infrastruktura punjenja se takođe razlikuje među zemljama, pri čemu čak niti Francuska, Nemačka i Velika Britanija trenutno ne ispunjavaju preporuke EU-a o dostupnosti punjača.

Daleko najveći problem biće izgradnja adekvatne infrastrukture punjača na tržištima u razvoju.

Izvor: Jutarnji.hr

Foto: Arhiva Autoblog.rs / BMW / Tata



čitanja : 583



Komentari