home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Nissan Z

Predložena cena proizvođača je, npr., 40.000 dolara. Osim toga, trgovac ima pravo da doda svoju maržu. Problem je što marža raste u nebo i može da bude čak i preko 100%. Ovako danas izgleda tržište novih automobila u SAD, dok kupce niko ne pita.

Novi jeftini automobili je izraz koji se u poslednje dve godine sve ređe koristi. Ostavimo se na trenutak evropskog tržišta, jer ga već dugo maltretiramo i ništa se ne dešava. U SAD situacija nije ništa bolja. Specifičan sistem prodaje novih automobila tera trgovce da prekorače nove limite i do krajnjih granica isprazne novčanike svojih kupaca.

Reč je, naravno, o maržama. Oni su osnova za rad zastupništava u Sjedinjenim Državama i uvek su bili fiksni element cene automobila.

U SAD proizvođač daje osnovnu cenu automobila (MSRP – preporučena prodajna cena), a trgovac tome dodaje svoju maržu. Sve mora da bude prikazano na posebnoj nalepnici (zvanoj Monroney Sticker) koja se lepi na vetrobransko staklo. Dakle, osoba koja ulazi u salon automobila i traži svoj automobil iz snova i tačno zna koliko će trgovac na njemu zaraditi. I tu počinjemo.

Pandemija je uzdrmala tržišta širom sveta – bez izuzetaka. U SAD je potražnja za novim automobilima neko vreme pala, ali je nakon nekog vremena snažno porasla. Kao rezultat toga, trgovci su počeli da koriste ovu potražnju u svoju korist, posebno kod traženih i zanimljivih automobila.

Kao rezultat, došli smo u situaciju da su se marže vinule u svemir. Savršen primer je novi Nissan Z, naslednik modela 370Z .

Proizvođač ovde daje 40.000 USD kao početni iznos na koji trgovac ima pravo da doda svoju maržu. Oni kad vide koliko je ovaj automobil poželjan, mogu da ubace čak 40-50 hiljada dolara. Kao rezultat toga, sportski Nissan košta 80-100 hiljada dolara. To su apstraktni iznosi, čak i za Amerikance. Ipak, takvi automobili se prodaju.

Još jedan problem s kojim se susreću stanovnici SAD-a je ograničena dostupnost nekih automobila – posebno onih zanimljivih. Zbog toga se mnogi odlučuju na kupovinu automobila s visokom maržom.

Nissan Z ovde je jedinstven primer, jer njegove cene dostižu apsurdne nivoe. U slučaju drugih automobila, iznosi su nešto povoljniji, ali još uvek impresivni.

Na primer, novi Jeep Wrangler, bez obzira na verziju, naplaćuje se u proseku 24,4%. To znači dodatnih 8.500 dolara na početnu cenu.

Ništa drugačije nije ni u slučaju Porsche SUV vozila, odnosno Cayenne i Macana. Oni su vrlo popularni u SAD-u, što trgovcima otvara vrata za podizanje cena. Ovde se dodaje od 19 do 23% početne cene, što je i do 17-18 hiljada dolara.

Izvor: Automobili.ba

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Nissan



čitanja : 531



Komentari