
Rokovi isporuke automobila postaju sve duži. U međuvremenu cene sirovina rastu zbog inflacije i energetske krize – proizvođači automobila više ne mogu da u dugom periodu isporuke izračunaju da li profitiraju i dalje od automobila koji su šest meseci ranije prodali za određenu cenu. Zato ostavljaju mogućnost naknadnog poskupljenja.
Nemačke premium marke su u prvom planu, izveštava specijalizovani časopis Automobilwoche. BMW garantuje obećanu cenu vozila samo ako između sklapanja ugovora i isporuke automobila prođu maksimalno četiri meseca, a tako je i s Mercedesom. Ako isporuka potraje duže, cena će rasti u skladu s aktuelnim cenovnicima.
Kupci kojima se ovo ne sviđa mogu da odustanu od kupovine. Kod Mercedesa samo ako je automobil skuplji više od tri posto, navodi Revija HAK.
Cenovnici se sada usklađuju nekoliko puta godišnje, kod VW-a dva do tri puta, svaki put cene rastu za oko tri posto. Budući da se na skupim automobilima može zaraditi relativno više novca, sve više osnovnih modela nestaje s tržišta.
U Kiji, na primer, postoji garancija cene od sedam meseci između sklapanja ugovora i isporuke.
Izvor: Revijahak.hr
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Mercedes