
Nova studija J. D. Powera osvetljava zadovoljstvo kupaca kupovinom vozila u Sjedinjenim Državama - i taj broj opada prvi put u više od 10 godina.
Postoje neki jasni pobednici u studiji, ali sve u svemu, industrija ima pad u poređenju sa prošlogodišnjim rezultatima, navodi Motor1.
Kada su cene novih automobila počele da rastu 2021. godine, zadovoljstvo kupaca je zadržano na visokom nivou. Međutim, situacija nastavlja da eskalira ove godine, a zalihe novih vozila su na rekordno niskom nivou. Ovo, zauzvrat, omogućava dilerima da naplaćuju veće cene, što smanjuje indeks zadovoljstva. J.D. Power kaže da je indeks pravednosti cena u stalnom opadanju u poslednjih nekoliko godina.
Bez obzira na stanje na tržištu, uvek je bilo pobednika i gubitnika. Alfa Romeo je ove godine na vrhu studije u premijum segmentu sa ocenom zadovoljstva od 833, što je prilično iznad industrijskog proseka od 786. Porsche je na drugom mestu sa ocenom 831, dok je Lexus treći sa ocenom 819.
U mejnstrim segmentu, Buick je na prvom mestu sa ocenom 825, a slede Dodge (816) i Subaru (804), svi imaju bolji učinak od proseka u industriji.
Generalno, studija J.D. Powera zaključuje da su kupci srećniji kada plaćaju manje. Zadovoljstvo kupaca koji su platili više od preporečene cene je 757, dok je zadovoljstvo onih koji su platili preporučenu cenu znatno veće i iznosi 850. Četvrtina kupaca na masovnom tržištu je platila vozilo više od preporučene cene proizvođača, dok taj procenat pada na 19 odsto u premium sektoru.
Što se tiče brenda sa najboljim učinkom u ovoj studiji, čini se da Alfa Romeo radi dobar posao u održavanju zadovoljnih kupaca u vremenima visokih cena novih automobila i sporih isporuka. Sa osveženim i novim proizvodima koji dolaze uskoro, trend će se verovatno nastaviti.
Priredio: Ivan Mitić - Autoblog.rs