
Zamena baterije kao alternativa punjenju električnog automobila se etablirala u Kini. Automatski sistem zamene baterije se polako širi i po Evropi zajedno s kineskim proizvođačem električnih automobila Nio, koji je svoje prve stanice za izmenu baterija, nakon Norveške, postavio i u Nemačkoj.
Zamena baterija se vrši u posebnim potpuno automatizovanim stanicama za izmenu u formatu dvostruke garaže. Vozač samo ulazi i parkira na određenom mestu dok se ostalo radi automatski, tj. robot ispod vozila otpušta spojeve baterije i odvaja ih. Izvađena prazna baterija se postavlja na punjenje, dok se nova, potpuno napunjena postavlja i pričvršćuje na vozilo. Već nakon pet do šest minuta u stanici električni automobil može da nastavi vožnju, a nakon završetka izmene, prazna baterija ostaje na licu mesta, gde se polako puni i čeka sledećeg klijenta, piše Revija HAK.
U principu, oba sistema (punjenje i menjanje baterije) mogu dobro da koegzistiraju jer se međusobno dopunjuju, a ne isključuju. Oba sistema takođe nude svoje prednosti i odgovaraju posebnim potrebama. Manji prostorni zahtevi te niži troškovi instalacije i rada čine punionice atraktivnim na mnogim lokacijama, dok veća fleksibilnost i mogućnost novih poslovnih modela s iznamljivanjem baterija ide u prilog menjačkim stanicama.
Nio je sada otvorio i dve stanice u Nemačkoj. Nio trenutno naplaćuje vrlo razumnih 20 centi po kWh. Ono što je dobro – vlasnik automobila uvek vozi baterije s maksimalnim kapacitetom, odnosno nije vlasnik baterije.
Izvor: Revijahak.hr
Foto: Nio