
Prema rečima generalnog direktora Volkswagen grupe Olivera Blumea, Audi zaostaje za svojim rivalima, a za to je kriv softver.
Da bi ispravio situaciju, nemački proizvođač automobila će ubrzati razvoj električnih vozila za luksuzni brend.
Šef je komentarisao Audijevu poziciju tokom nedavnog kompanijinog Dana tržišta kapitala. On je rekao: „Suočili smo se sa ozbiljnim softverskim problemima koji su odložili lansiranje uzbudljivih električnih proizvoda“, prenosi Automotive News Europe.
Problemi sa softverom VW grupe nisu tajna. Prošle godine su se pojavila dva izveštaja koji su istakli tehničke probleme iza kulisa. U jednom julskom izveštaju je navedeno da se softversko odeljenje grupe bori da razvije kod za električna vozila sledeće generacije ovog proizvođača. Poteškoće su možda odložile nove proizvode Audija, Porschea i Bentleya. U novembru, u drugom izveštaju se navodi da će VW morati da odloži lansiranje Trinitya do 2030. godine zbog problema sa softverom.
Blume je napomenuo da Audijeva gama u Kini nije konkurentna, od čega cela grupa „veoma zavisi“. Prema Automotve News Europe, prodaja Audija pala je za 16 odsto u prvom kvartalu 2023. u poređenju sa prošlom godinom.
Iako je Audi možda u zaostatku, fokusiran je na preokret. Sledeće godine, kompanija će lansirati Q6 E-Tron, sa 1.2 softverom i zasnovanom na arhitekturi VW Grupe Premium Platform Electric (PPE) na kojoj će se bazirati i novi Porsche Macan EV.

Audi će takođe predstaviti novu arhitekturu SSP na vreme počev od 2026.
Električni Q6 će verovatno debitovati pre kraja godine. Proizvođač automobila već najavljuje model, koji bi mogao da ponudi do 600 konjskih snaga u RS varijanti.
Blume je rekao da kompanija već planira da liniju električnih modela visokih performansi dok ubrzava razvoj.
Audi će lansirati svoj poslednji automobil SUS motorom 2025. godine, a svaki novi model od 2026. biće isključivo električni. Audi planira da prekine globalnu proizvodnju benzinskih i dizel vozila do 2033. godine, iako bi kompanija mogla da nastavi proizvodnju motora sa unutrašnjim sagorevanjem za Kinu u zavisnosti od potražnje.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs