
V8 motor je sastavni deo identiteta Forda Mustanga i kompanija ga neće uskoro zameniti baterijama i električnim motorom. Ford je predan ponudi svog automobila s motorom s unutrašnjim sagorevanjem i ne planira da ugasi pogonski sklop tako skoro.
Mark Rushbrook, globalni direktor Ford Performance Motorsporta, rekao je za CarSales.com.au da će kompanija proizvoditi V8 motor "koliko god budemo mogli", dodajući da Ford nije odabrao datum penzionisanja za osmocilindrični motor. Mustangov globalni brend menadžer, Jim Owens, ponovio je slične reči za Drive.com.au. Rekao je da proizvođač automobila i dalje ulaže u V8 motore za buduće modele iako pojačava proizvodnju baterijskih električnih vozila. Međutim, američki državni propisi mogli bi da prisilie Ford da promeni te planove, piše Jutarnji.hr.
Pooštravanje standarda emisija tera proizvođače automobila da smanjuju motore i dodaju turbine kako bi bili u skladu s novim pravilima.
Ford nije želeo da kaže kako planira da zadrži V8 u Mustangu, ali Mustangov glavni inženjer vozila Tim Smith je zagonetno otkrio da kompanija "uvek sve testira". Jedna mogućnost koja bi mogla da održai SUS motor u životu jesu sintetička goriva. Više od jednog proizvođača automobila istražuje alternativnu tehnologiju, s Porscheom, Stellantisom i drugima.
Ford se nada da će sledeća generacija Mustanga privući mlađe kupce marki. Uz odustajanje od Camara i Challengera, Mustang će za gotovo 20 godina biti oslobođen konkurencije od svojih glasvnih rivala.
Izvor: Jutarnji.hr
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Ford