
Volvo je saopštio da je imao rekordnu 2023. godinu, prodavši 708.716 automobila (15 odsto više nego u 2022. godini).
Najpopularniji model je bio XC60, koji je ostvario prodaju od 228.646 jedinica (195.338 jedinica u 2022.).
XC60 je tako uspeo da pobedi manji i jeftiniji XC40 (200.670 jedinica), kao i vrhunski XC90 (107.549 jedinica), koji su takođe zabeležili rast prodaje u odnosu na prethodnu godinu.
Volvo je takođe zabeležio značajan rast prodaje električnih vozila od 70 odsto, ukupno 113.419 automobila ili 16 posto ukupnih isporuka u 2023.
Potražnja za plug-in hibridima je povećena za 10 odsto na 152.561 primerak.
Isporuke u Evropi su porasle za 19 odsto na 294.794 vozila, dok su u Kini povećane za pet odsto na 170.091. Prodaja u SAD je porasla za 26 odsto na 128.701 automobil, dok je potražnja u drugim regionima porasla za 11 odsto na 115.130 jedinica.
Iako su SUV-ovi dominirali tržištem 2023. godine, Volvo ostaje posvećen proizvodnji limuzina i karavana. Volvo se inače obavezao da će prekinuti proizvodnju automobila sa dizel motorima početkom 2024. Iako je EX90 sada novi vodeći SUV, stari XC90 sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem se za sada zadržava. Očekuje se da će uvođenje novih modela (kao što je električni EX30) povećati godišnju prodaju na 1,2 miliona jednica do 2025. godine.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs