
Renault Grupa je zabeležila snažan rast prodaje u svetu: +9 % u odnosu na 2022., s ukupno 2.235.345 prodatih vozila tokom godine. Uspešnu dinamiku Grupe potvrdile su tri ključne marke koje su zabeležile značajan rast.
Marka Renault je u 2023. u svetu prodala 1.548.748 vozila beležeći rast od 9,4 %. Renault, najprodavanija francuska marka automobila u svetu, u Evropi beleži izvanredan rast i natprosečan napredak na tržištu: +19,3 % u odnosu na 2022.
Marka Dacia je u 2023. u svetu prodala 658.321 vozilo ostvarujući rast od 14,7 %. Dacijin uspeh je rezultat snažnog novog identiteta baziranog na četiri ključna modela koja, u poređenju s rezultatima iz 2022., beleže sve veći uspeh.
Marka Alpine je prodala 4.328 vozila i zabeležila rast od 22,1 %.
Proizvodna ofanziva Grupe je rezultirala povećanjem tržišnog udela u Evropi: rast prodaje od 18,6 % na tržištu koje je poraslo za 13,9 %.
Zahvaljujući snažnim i komplementarnim markama, usmerenim na stvaranje vridnosti, Renault Grupa je zauzela treće mesto na evropskom tržištu automobila.
U skladu s komercijalnom politikom usmerenom na stvaranje vrednosti, prodaja Grupe na tržištu privatnih kupaca čini 65 % ukupne prodaje na pet glavnih tržišta u Evropi.
Renault Grupa nastavlja da sprovodi elektrifikacijsku ofanzivu. Uzimajući u obzir potrebe kupaca, Grupa je doniela isplative tehnološke odluke te sada ulaže sve napore da bi ubrzala put prema energetskoj tranziciji.
Renault beleži rastuću potražnju za elektrifikovanim modelima, kako hibridnim tako i 100 % električnim. Ofanziva marke ide korak dalje! Zahvaljujući uspehu Meganea E-Tech Electric, koji je ostvario 2,2-procentni tržišni udeo segmentu električnih vozila, te uspesima hibridnih modela čija potražnja ubrzano raste (Austral, Clio i Captur pripadaju grupi od 10 najprodavanijih hibridnih vozila u Evropi), Renault je uspešno zauzeo treće mesto na evropskom tržištu elektrifikovanih vozila.
Dacia Jogger HYBRID 140 se prodaje od januara 2023. te čini više od 25 % narudžbna Joggera. 100 % električni automobil Dacia Spring ostaje među tri najprodavanija električna vozila na evropskom tržištu privatnih kupaca.
U 2024. očekuje nas niz komercijalnih predstavljanja, odnosno deset novih modela, ključnih za uspeh Grupe.
RENAULT
Svet
U odnosu na prošlu godinu, Renault je u svetu ostvario solidan rast prodaje od 9,4 % (1.548.748 prodatih vozila). Renault je najprodavanija francuska marka automobila u svetu, ponosna na svoj međunarodni ugled.
Renault i dalje beleži natprosečan napredak na svetskom tržištu LKV-ova, što potvrđuje rast od 19,9 % na tržištu koje je poraslo za 10,4 %.
Jedan od istaknutijih trenutaka za Renault u 2023. bilo je predstavljanje međunarodnog strateškog plana za 2027. koji bi, kroz predstavljanje osam novih modela u periodu od 2023. do 2027., trebalo da obezbedi budući rast marke na tržištima izvan Evrope. U 2023., marka se izvan Evrope razvijala uglavnom u Brazilu, Turskoj i Maroku.
Evropa
Posebno snažna aktivnost je zabeležena u Evropi gde je marka ostvarila sjajan rast od 19,3 % s ukupno 977.635 registrovanih vozila. Renault je zabeležio natprosečan napredak na evropskom tržištu koje je poraslo za 13,9 %, ostvario dobar tržišni udeo, sve to uz daljnje sprovođenje komercijalne politike usmerene na stvaranje vrednosti kroz prodaju svakog drugog automobila privatnim kupcima.
Rast prodaje je pre svega zabeležen u Španiji (+30 %), Italiji (+37 %) i Ujedinjenom Kraljevstvu (+51 %).
Renault je na domaćem francuskom tržištu još jednom potvrdio vodeći položaj na tržištu putničkih vozila (277.914 prodatih vozila, što je rast od 18 %) i LKV-ova (112.569 prodatih vozila, što je rast od 13 %). Clio, najpopularniji automobil u Francuskoj, postao je najprodavaniji model u 2023. sa 111.741 registracijom zabeleženom u svim prodajnim kanalima. Clio je u Evropi zabeležio 219.365 prodatih primeraka.
Renault je istinski evropski predvodnik i na tržištu LKV-ova te beleži 25,7-procentni rast na tržištu koje je poraslo za 15,3 %. Kangoo/Express (+32,4 %) i Master (+14,5 %) su vodeći modeli u segmentu.
Marka je u C-segmentu i višim segmentima u Evropi zabeležila rast prodaje od 26 % u odnosu na 2022., pre svega zahvaljujući uspesima Méganea Conquest, Australa, Espacea E-Tech Hybrid i Meganea E-Tech electric.

Prodajni miks i prodajni kanali takođe pokazuju uspeh: Renault je u pet ključnih zemalja, u okviru tržišta privatnih kupaca usmerenog na stvaranje vrednosti, ostvario više od polovine prodaje. Nadalje, najbolje opremljene verzije kao što je Esprit Alpine posebno su privukle kupce: 51 % prodaje Australa i 44 % prodaje Espacea E-Tech Hybrid otpada na verziju Esprit Alpine.
Elektrifikacija: strategija marke za osvajanje evropskog tržišta
Renault nastavlja provoditi elektrifikacijsku ofanzivu (hibridna i 100% električna vozila). Marka je važnim tehnološkim odlukama potvrdila svoju relevantnost i spremnost da ispuni očekivanja kupaca, pri čemu njen portfelj 100 % električnih vozila i portfelj hibridnih vozila pomažu da ubrza put prema energetskoj tranziciji. Zahvaljujući tome, Renault je ubrao vlastiti napredak: za godinu dana je ostvario rast prodaje od 19,7 % (270.362 prodatih vozila) i zauzeo treće mesto na evropskom tržištu elektrifikovanih putničkih vozila. Prodaja elektrifikovanih vozila sada čini 39,7 % prodaje Renaultovih putničkih vozila.

Taj trend je dodatno je ojačan 62-procentnim rastom prodaje hibridnih vozila (185.666 ukupno prodatih vozila). Austral, Clio i Captur spadaju u deset najprodavanijih hibridnih modela u Evropi.

Megane E-Tech electric, predstavljen sredinom 2022., promenio je položaj marke na tržištu 100 % električnih automobila i privukao nove kupce (stopa priliva novih kupaca u odnosu na konkurente iznosi više od 50 % u Evropi). Megane E-Tech electric je prodat u 47.504 primerka u 2023. te se tako našao među tri najprodavanija vozila u svojoj kategoriji u Evropi.

U 2024., Renaultov portfelj 100 % električnih vozila postaće bogatiji za Scenic E-Tech electric i Renault 5 E-Tech electric.

2024.: istorijska godina za Renault u pogledu prodajnih predstavljanja, budući da nas očekuje predstavljanje sedam novih vozila:
Od 100 % električnih vozila biće predstavljeni Scenic E-Tech electric s više od 600 km dometa (WLTP) i Renault 5 E-tech electric – potpuno električna pop ikona.
U Evropi će biti predstavljena i dva hibridna modela, uključujući Rafale E-Tech.
Novi Renault Master (u verzijama sa SUS i 100 % električnim motorom)
Izvan Evrope biće predstavljena dva nova vozila: Kardian i vozilo Renault Korea Motors.
DACIA
Rastući uspeh u Evropi
Dacia je u Evropi prodala 562.890 vozila. Sve uspešnija marka je ostvarila 17,4-procentni rast na tržištu koje je poraslo za 13,9 %. Dacia je napredovala za četiri mesta te sada zauzima 11. mesto na evropskom tržištu putničkih vozila i LKV-ova. Na evropskom tržištu putničkih vozila Dacia je postala jedna od deset najprodavanijih marki.

Dacia je kroz uspešnu prodaju ostvarila rekordan tržišni udeo.
3,8 % (+0,1 procentni bod u odnosu na 2022.) na tržištu putničkih vozila i LKV-ova
4,3 % (+0,1 procentni bod u odnosu na 2022.) na tržištu putničkih vozila
8,3 % (+0,7 procentnih bodova) na tržištu putničkih vozila za privatne kupce. Dacia je zauzela drugo mesto na evropskom tržištu privatnih kupaca, inače ključnom tržištu marke.
U svetu je prošle godine prodato 269.899 vozila Sandero, 17,6 % više nego 2022. Time je Sandero još jednom učvrstio poziciju najprodavanijeg automobila na tržištu privatnih kupaca u Evropi koju uživa od 2017.
S 200.633 prodata primerka u svetu, Dacia Duster je zabeležila rast od 1,7 % u odnosu na 2022. te se ponovo našla među tri najprodavanija SUV-a na evropskom tržištu privatnih kupaca.
Dacia Jogger je u svetu prodata u 94.095 primeraka, što je rast od 65,6 % u odnosu na 2022. Jogger je najprodavaniji model na tržištu privatnih kupaca C-segmenta, ne uključujući SUV-ove.

Dacia Spring je u svetu prodata u 61.803 primerka, a rast od 26,4 % u odnosu na 2022. obezbedio joj je status trećeg najprodavanijeg električnog vozila na evropskom tržištu privatnih kupaca.

2024. godine dva nova vozila na tržištu
Dacia ove godine predstavlja dva nova vozila:
novi Dacia Duster, čija prodaja kreće u martu 2024.
novi, 100 % električni i u celosti redizajnirani Dacia Spring koji u prodaju stiže ovog leta.
Marka će krajem godine predstaviti i novo vozilo C-segmenta Bigster.
U 2024. se očekuje stabilnost automobilskih tržišta u Evropi i Latinskoj Americi, dok se u Evroaziji očekuje pad tržišta od 11 %.
Izvor:
Autoportal.hr / Renault
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Renault / Dacia