
Konsultantska kompanija Deloitte je napravila anketu (Global Automotive Consumer Study) sa 27.000 građana u 26 evropskih zemalja o njihovim preferencijama u području automobila i elektromobilnosti, od kojih 1.500 u Nemačkoj.
Nemačka Vlada želi da do 2030. na nemačkim putevima bude 15 miliona električnih automobila, ali do sada ih je samo 1,3 miliona. Mnogi kupci imaju problem s cenom električnih automobila.
Prema anketi koju prenosi Spiegel, granica cene automobila za većinu vozača je ispod 30.000 evra. To je reklo više od polovine (55 posto) ispitanih. Četvrtina ispitanih navela je da su spremni da plate cenu između 30.000 i 50.000 evra, prenosi Jutarnji.hr.
Zanimljivo, za većinu ljudi cena je važnija od marke: "55 posto ne mari za marku, sve dok vozilo zadovoljava njihove potrebe‘
Prema anketi, interes za kupovinu električnih automobila je i dalje na niskom nivou: 13 posto ispitanih Nemaca je izjavilo da bi izabralo automobil na baterije. Prošle godine je to iznosilo 14 posto.
Želje za kupovinu benzinskog ili dizelskog motora porasle su s 45 na 49 posto.
Deloitteov stručnjak za autoindustriju Harald Proff kaže da su vladine subvencije za kupovinu podstakle potražnju za električnim automobilima, ali krajem prošle godine subvencije su ukinute.
‘Prerano ukidanje će dovesti do pada prodajnih brojki, budući da su električna vozila još uvek znatno skuplja od uporedivih motora s unutrašnjim sagorevanjem. Kupci su osetljivi na cene u nižoj i srednjoj klasi vozila.
Da bi se električna vozila proširila, pristupačna vozila za masovno tržište se moraju proizvesti brzo, kaže Proff.
‘Do sada su proizvođači jedva ostvarivali zaradu s električnim automobilima.‘VW je, primera radi, nedavno zaustavio proizvodnju modela e-Up jer su viši standardi učinili proizvodnju neisplativom.
Trenutno se na nemačkom tržištu mogu kupiti samo tri električna automobila za manje od 30.000 evra: Fiat 500, Dacia Spring i Renault Twingo‘, kaže Proff.
Izvor: Jutarnji.hr
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Fiat