
Seat bi ipak mogao da o(p)stane u automobilskom biznisu, preuzimajući ulogu početne kompanije unutar Volkswagen Grupe. Suprotno ranijim izveštajima koji su govorili da će se španski proizvođač automobila fokusirati na rešenja za mobilnost, Seat navodno radi na unapređenim verzijama svoje trenutne linije, plus na pristupačnom gradskom električnom vozilu EV koji bi svoju osnovu delio sa budućim Volkswagenom ID.1.
Stvari nisu zvučale tako sjajno za kompaniju još u septembru 2023. godine, kada je citiran izvršni direktor VW Grupe, Tomas Šefer, koji je izjavio „budućnost Seata je Cupra“. Međutim, dok su Cuprini premium modeli profitabilniji od njihovih rođaka sa oznakom Seat, potonji bi mogli da ostanu duže nego što smo u početku očekivali.
Dobre vesti za Seat je objavio Markus Gosen koji je direktor brendova Seat i Cupra za UK. Gosen je u razgovoru za Autocar potvrdio da će Seat imati automobil za pet godina, dodajući da: „Naporno radimo na tome da imamo pravi početni nivo za VW Grupu, a lider u tome je Seat SA u Španiji“.
Dok je Gosen jasno stavio do znanja da „danas nema izjave o EV proizvodu za Seat“, ostavio je prozor nade otvoren rekavši da „uvek ima mesta za snove“. Ti snovi su fokusirani na EV sa Seat znakom koji deli svoje osnove sa VW ID.1 za koji se očekuje da će ući u proizvodnju 2026. godine.
Pre nego što je Gosen pomenuo ID.1, verovalo se da će se Seat fokusirati na svoje Mo električne skutere i budući teški četvorocikl koji će parirati Citroenu Ami.
Seat bi dakle mogao da ponudi najpristupačniji EV u portfelju VW Grupe, nastavljajući nasleđe ukinutog Seata Mii Electric. Niža cena bi se mogla da se postighne ponudom sa manje opreme u poređenju sa VW ID.1 i korišćenjem zajedničkih komponenti kako bi se iskoristila ekonomija obima.
Pored pristupačnog EV, Seat će svoje modele sa SUS pogonom održati u skladu sa vremenom zahvaljujući najavljenim unapređenjima. Među njima se pominje Seat Leon. Debi tog kompaktnog modela će verovatno uslediti nakon lansiranja obnovljenog VW Golfa, nasleđujući neke od njegovih tehnoloških i mehaničkih nadogradnji.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs