
Reč je o retkom i zaista posebnom sportskom automobilu, koji je posotao prvi zasebni BMW M model, "duhovni praotac" plug-in hibridnog SUV-a koji nosi oznaku XM. Model je proizveden 1980. godine te je jedan od otprilike 400 primeraka legalnih za put, dok je dodatnih 50 primeraka pripremljeno isključivo za stazu i trke.
M1 je dizajnirao legendarni italijanski automobilski dizajner Giorgetto Giugiaro, a BMW motosport odeljenje ga je razvilo kao homologacijski model za FIA Group 5 takmičenje sportskih automobila. Primerak na fotografijama je prešao 20.000 kilometara, a u SAD je uvezen iz Evrope 1987. godine. Prethodni vlasnik ga je kupio 2016. godine.

Što se tiče eksterijera, M1 ima kozmetičke modifikacije uključujući BMW Motorsport linije u tri boje, koje se i dalje koriste čak i za najnovije trkačke automobile nemačkog brenda. Poseduje Bilstein amortizere podesive po visini, kao i spiralne opruge. Na automobilu su 16-inčne Campagnolo felne s Dunlop SP Sport Maxx gumama dimenzija 205/55 napred i 225/50 pozadi, a opremljen je i ventilisanim diskovima sa servo asistencijom. Vlasnik je reparirao kočiona klešta, obavio je popravke branika te sanirao oštećenja karoserije 2017. godine.

Dvosed poseduje sedišta presvučena plavom kožom, Europa kasetofon, zvučnike u vratima, elektronske podizače stakala, kao i klima uređaj. Acker Leather Works je osvežio centralnu konzolu i panele vrata takođe 2017. godine.
M1 pokreće 3,5 litarski M88 redni šestocilindraš, koji razvija 277 KS i 330 Nm obrtnog momenta, opremljen je Kugelfischer-Bosch sistemom ubrizgavanja goriva, a tu je i sistem podmazivanja sa suhim karterom. Motor je uparen s petostepenim manuelnim menjačem putem kojeg se snaga prenosi isključivo na zadnje točkove. U januaru pomenute godine su zamenjena creva rashladnog sistema, creva za gorivo, toplotni štitovi i drugo.
Novi vlasnik je za ovaj automobil izdvojio 552.000 dolara.
Izvor: Klix.ba
Foto: Bring A Trailer