
Waymo, kompanija za prevoz putnika koja upravlja taksi flotama bez vozača u Los Anđelesu, San Francisku i Finiksu, kaže da je dokazala da su taksiji bez vozača bezbedniji od klasičnih taksija. Kompanija je prikupila statistiku nesreća nakon 1,8 miliona kilometara vožnje bez vozača. Ovo je prvi put da je vožnja bez vozača analizirana u tako velikom opsegu.
Zaključci: 6,7 puta je manja verovatnoća da će automobil bez vozača učestvovati u sudaru s telesnim povredama. Čak je 2,3 puta manja verovatnoća da će taksiji bez vozača učestvovati u sudaru koji je prijavljen policiji, prenosi Revija HAK.
Waymov izveštaj je odgovor na kritike automobila bez vozača koje su porasle poslednjih meseci otkako se u San Francisku dogodila teška nesreća. Naime, u oktobru je automobil bez vozača konkurentskog taksi prevoznika Cruise (General Motors) pregazio ženu. Ženu je još udario drugi auto koji je pobegao s mesta zločina. Nakon toga, i automobil bez vozača ju je pregazio i zaglavio ispod automobila te vukao po asfaltu sedam metara. Ta nesreća i nekoliko drugih incidenata su podstakli General Motors da zaustavi proizvodnju taksija bez vozača u novembru i prekine ulaganja u taksije bez vozača. Taksi kompanija još uvek posluje s automobilima, ali sada je za upravljačem vozač koji je spreman da interveniše ako postoji potreba za tim.
Waymo, međutim, dokazuje suprotno, da su autonomni taksiji bezbedniji.
Izvor: Revijahak.hr
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Waymo