home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
BYD fabrika

U novije vreme šefovi evropskih automobilskih kompanija više puta su prozvali kineske konkurente, pogotovo proizvođače električnih automobila, zbog navodnih napoštenih uslova. Nešto slično se dešava i u Sjedinjenim Američkim Državama, mada tamo kineska ekspanzija nije toliko izražena s obzirom na ograničenja koja postavljaju na određene proizvode istočnjačkog porekla.

Kina je priznala da je njena automobilska industrija izvan kontrole jer gotovo svakodnevno neobuzdano raste, što bi globalno tržište preplavilo jeftinijim električnim vozilima s kojima ostali ne mogu da se takmiče. Takođe, pod znakom pitanja je održivost ogromne industrije koja ne generiše veliki profit. Iz tog razloga je kineska vlada u nedavnoj izjavi, koju je objavio The Financial Times, izjavila da će zaustaviti deo ovog širenja kao odgovor na kritiku nepoštene industrijske i trgovinske politike.

U izveštaju se navodi da će vlada u Pekingu sveobuhvatnije kontrolisati nove projekate električnih vozila, kako marki tako i modela, navodi Revija HAK.

Prošlog septembra Evropska unija je otvorila istragu o nelojalnoj konkurenciji između evropske i kineske industrije, s obzirom na to da industrija iz raznih budžetskih i nebudžetskih izvora dobija značajna sredstva od državnih vlasti za izvoz proizvoda na Stari kontinent po značajno nižoj ceni od prosečne. Sve ovo navodi Kinu na akciju u strahu da se uspostavlja automobilska industrija koja je puno glomazija od nivoa potrebne za domaću potražnju.

Prošle godine Kina je pretekla Japan kao najveći svetski izvoznik vozila. Uprkos brojnim markama automobila, kinesko tržište je najbolje prihvatilo vozila dva brenda – Geelyja i BYD-a, koji pokazuju interes za međunarodnim širenjem. Trenutno je oko 95 marki električnih vozila u Kini, koje nude više od 300 električnih modela.

Izvor: Revijahak.hr

Foto: Arhiva Autoblog.rs / BYD



čitanja : 296



Komentari