
Stellantis ima ambiciozne planove da do 2030. godine u Evropi ima ponudu isključivo električnih putničkih vozila. U SAD-u im je cilj da 50 odsto ponude budu EV. Ovo je srž plana konglomerata Dare Forward 2030, i uprkos zastoju u prodaji električnih automobila u SAD-u, trend je ipak pozitivan.
Ono što je iz ovog plana važno zaključiti je da Stellantis ne želi da ograničava izbor kupcima, te da će nastaviti da proizvodi automobile sa unutrašnjim sagorevanjem ako to kupci žele, prenosi Klix.ba.
Uprkos električnoj strategiji Stellantis ima svežu paletu STLA platformi dizajniranih za smeštaj električnih ili pogonskih agregata sa unutrašnjim sagorevanjem. Kompanija to vidi kao prednost u budućnosti, a u trenucima kada je automobilska industrija u tranziciji na električnu energiju, takva fleksibilnost je svakako prednost. S druge strane, teško je ne zapitati se šta će se dogoditi ako, do 2030. godine, 75 posto kupaca u SAD i dalje želi automobil sa SUS motorom? Da li će to nadjačati 50-procentni plan zacrtan u Dare Forward 2030 strategiji, ostaje da vidimo.
Finansijska direktorka grupacije Stellantis Natalie Knight je naglasila da su njihove platforme izuzetno fleksibilne, ali da to ne znači da se EV revolucija neće dogoditi.
Iako je budućnost neizvesna, portparol Stellantisa je potvrdio da kompanija ne menja niti preispituje aspekte svog cilja za 2030. godinu. Još uvek je plan 50 posto električne energije u SAD-u i 100 posto u Evropi. U Evropi prodaja električnih vozila i dalje ide dobro. Gledajući trenutni trend prodaje ali i ponudu modela i ako automobilsko tržište ne izvrši značajno prilagođavanje, nova linija automobila koja je 50 posto električna mogla bi teško da se prodaje u SAD-u.
Izvor: Klix.ba / Motor1.com
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Stellantis