
SAD povećava carine na električna vozila iz Kine s 25 posto na 100 posto, saopštila je juče Bela kuća, nakon niza oštrih mera kojima administracija predsednika Bajdena nastoji da ograniči uvoz iz te zemlje.
Nove carine će se primjenjivati ne samo na električna vozila nego i na baterije i solarne panele, poluprovodnike, lučke dizalice i neke medicinske proizvode poput zaštitnih maski, navodi Jutarnji.hr.
Bela kuća tvrdi da su te mere potrebne jer Kina preplavljuje svetska tržišta veštački stvorenim jeftinim izvozom te je Bajden reagovao uprkos tome što nastoji da stabilizuje odnose s Pekingom, rekla je Lael Brejnard, direktorka Nacionalnog ekonomskog saveta.
U moru reakcija na navedenu odluku, javio se i izvršni direktor BMW-a Oliver Zipse koji je jasno rekao da se protivi planu Evropske unije da nametne slične uvozne carine na električna vozila iz Kine.
U razgovoru za Automobilwoche, Zipse je rekao:
‘Više od 50 posto svih električnih vozila uvezenih u Evropsku uniju proizvode nekineski proizvođači automobila. Primer koji mi pada na pamet je povoljna i popularna Dacia Spring‘.
Kineski proizvođači automobila imaju tržišni udeo u Evropi manji od jedan posto, a šef BMW-a je uveren da Stari kontinent neće biti preplavljen kineskim uvozom.
‘Ovo vrlo jasno pokazuje da ćemo tim carinama sami sebi pucati u nogu. Carine su mutne zaštitne funkcije koje u osnovi štete nama samima‘, zaključio je Zipse.
Izvor: Jutarnji.hr
Foto: Arhiva Autoblog.rs / BMW