home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Ferrari 208 GTB

Ferrari nikad nije mario za volumen, nego je u stvari poznat po ograničenoj proizvodnji, a tokom 2023. godine je isporučio ukupno 13.663 automobila. Ipak, vlasnici modela proizvedenih u Maranelu imaju dobru podršku.

Ferrarijev marketinški i komercijalni direktor Enrico Galliera je u intervjuu za australijski magazin Drive izjavio da kompanija čuva dokumentaciju gotovo svih automobila koje je proizvela. U slučaju potrebe kompanija ima način da proizvode nove delove kako bi zadržala klasike na putu. Novi delovi se proizvode pomoću modernih proizvodnih tehnika, a među njima je i 3D printovanje. Originalni tehnički dokumenti su korisni i prilikom popravki oldtajmera.

"Ferrari je automobil u kojem želimo da naši klijenti uživaju u narednih 10, 15 ili 50 godina. Zato je važno da svaka komponenta, ne samo mehanička nego i električna, bude dostupna u budućnosti", poručuju iz kompanije.

Poslednji deo se uglavnom tiče novog model F80 i toga kako je Ferrari odlučio da sam proizvodi neke delove umesto da ih dobija od trećih strana. Galliera je istakao da je prednji motor kompaktniji i 36 kilograma lakši u odnosu na onaj kod modela SF90 Stradale. Obavljanjem posla interno, Ferrari ima više kontrole te može da ponudi potrebnu podršku u narednih 20 do 30 godina.

Osim restauriranja klasičnih automobila u što je moguće originalnije stanje, vozila se mogu poboljšavati i izvan fabričkih specifikacija. Tu je nova baterija za LaFerrari, koja traje duže nego prethodna. Ovo je važno unapređenje za hiperautomobil koji se retko vozi, jer većina ovakvih vozila veći deo života provode u klimatizovanim garažama.

Nešto slično kao Ferrari nude i drugi brendovi poput BMW-a, koji još uvek proizvodi delove za pojedine automobile čak iz šezdesetih i sedamdesetih godina prošlog veka. Na toj listi je i M1, koji je proizveden u svega 453 primerka.

Izvor: Klix.ba / Motor1.com

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Ferrari



čitanja : 273



Komentari