
Još nije ni predstavljen brend kako treba, a Leapmotor i Stellantis se već suočavaju sa ozbiljnim problemima. San o preplavljivanju evropskog tržišta jeftinim električnim automobilima nestaje nakon što je Leapmotor obustavio svoja ulaganja u fabriku Tychy. Poljska je u velikoj meri kriva za tu odluku, a u sve je uključena i Kina.
Karlos Tavares se radovao vrlo srećnoj budućnosti kada je pre nekoliko meseci potvrđeno da prve jedinice električnih automobila kineske marke Leapmotor napuštaju poljsku fabriku u Tychyju.
Stellantis je imao sve spremno da uzdrma temelje tržišta nizom modela koji će svojom cenom i kvalitetom proizvodnje uticati na prodaju. Međutim, problemi se uvek javljaju u poslednjem trenutku, a ovoga puta nisu uopšte za ignorisanje, navodi Klix.ba.
Krajem oktobra kineski brendovi su dobili nalog od kineske vlade u kojem se pozivaju da odmah prekinu ulaganja na evropskom kontinentu kao odgovor na uvođenje carina na njihove proizvode.
Dok su se zemlje poput Nemačke, Mađarske, Malte, Slovenije i Slovačke usprotivile novim carinama, desetak drugih je ostalo pri toj odluci. Poljska je bila jedna od 10 EU zemalja koji su glasali "za", što je čini jednom od prvih zemalja koja je primila kinesku odmazdu.
Slučaj Leapmotora je poseban, jer se automobili kineskog brenda ne proizvode u pravom smislu te reči na poljskoj teritoriji, već je fabrika Tychy posvećena klasičnoj montaži polugotovih automobila. Ovo su dva pojma koja se obično koriste u industriji, ali u stvarnosti ne znače istu stvar. Proizvodnja podrazumeva izgradnju automobila od nule, dok je montaža spajanje delova koji dolaze u kontejnerima, skoro uz uputstvo za upotrebu.
Kineski brend za sada ne napušta Poljsku, ali Stellantis ima problem. Leapmotor je odlučio da posluša savet kineske vlade, te je to stavio do znanja poljskoj agenciji za trgovinu i investicije, ističući da su od Leapmotora dobili informacije o suspenziji svojih investicija u zemlji. Investitor objašnjava da je ova informacija rezultat odluke kineskog Ministarstva ekonomije.
Poljski mediji javljaju da će novi Leapmotor T03 sići s montažnih traka poljske fabrike u narednim nedeljama, ali se ništa ne zna o ostalim najavljenim modelima. Kineski brend je priznao da se radi o suspenziji, a ne o otkazivanju, pa bi proizvodnja ili bolje rečeno montaža, ostalih modela mogla početi za nekoliko sedmica ili meseci. Ovo je svakako veliki udarac za Stellantis.
Evropski gigant je primoran ds čeka da se razvoj situacije odvije u razumnom roku, a ako se otegne dalje od onoga što je prihvatljivo, mora da traži alternativu. Možda će šef Stellantisa Karlos Tavares biti primoran da "proguta" vlastite reči s kojima je pretio italijanskoj vladi ako neka druga kineska marka mimo Stellantisa otvori fabriku na njihovoj teritoriji. Moguće da će Stellantis biti primoran da mašine za sklapanje Leapmotorovih automobila ipak premesti na jednu od svojih lokacija u Italiji.
Izvor: Klix.ba
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Leapmotor