home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
BAIC Arcfox Alpha S5

Prema izveštaju Commercial Timesa, koji se poziva na South China Morning Post, dok SAD i EU intenziviraju sankcije kineskim električnim vozilima (EV), kineski proizvođači električnih vozila pomeraju fokus na Afriku, ubrzavajući napore da uspostave vodeće prodavnice i fabrike za sklapanje širom kontinent.

U 2023. godini kineski izvoz novih energetskih vozila u Afriku zabeležio je međugodišnji rast od 291%, kako se navodi u izveštaju. Električni autobusi kineske proizvodnje sada su uobičajeni prizor na putevima u zemljama kao što su Etiopija, Kenija, Ruanda i Južna Afrika.

U izveštaju se ističe da je Egipat, koji se nalazi na raskrsnici Azije, Afrike i Evrope, postao ključna destinacija za kineske investicije, a kompanije poput BAIC grupe i premium proizvođača električnih vozila Geely Auto Zeekr nedavno su najavile planove za ulazak na tržište.

Za kineske kompanije koje žele da se prošire na Bliski istok i Afriku, Egipat je strateška lokacija, kako se navodi u izveštaju. Očekuje se da će fabrika BAIC grupe u Egiptu do kraja 2025. proizvoditi 20.000 električnih vozila godišnje. U izveštaju se navodi da se predviđa da će se ova cifra povećati na 50.000 jedinica godišnje u roku od pet godina rada, prema sporazumu kompanije sa Alkan Auto, podružnicom egipatske EIM grupe.

Pored zadovoljavanja domaće potražnje, BAIC-ova fabrika će iskoristiti geografsku poziciju Egipta na raskrsnici Azije, Afrike i Evrope za izvoz vozila u druge afričke zemlje i na Bliski istok. U izveštaju se ističe da je ključna prednost Suecki kanal, koji obavlja više od 10% globalne trgovine godišnje, povezuje Sredozemno i Crveno more i pruža najkraći pomorski put između Azije i Evrope.

U međuvremenu, Zeekr, još jedan kineski EV brend, najavio je planove da uđe na egipatsko tržište do kraja ove godine, kako se navodi u izveštaju. Kompanija je potpisala ugovor o distribuciji sa EIM grupom za uspostavljanje prodajne i servisne mreže u Egiptu.

Pored njegove strateške lokacije, izveštaj ističe niske troškove rada Egipta kao ključnu prednost. Plate u Egiptu su otprilike upola manje nego u Maroku i niže nego u Južnoj Africi. Štaviše, obilna sunčeva svetlost Egipta čini ga idealnim mestom za montažne fabrike koje su fokusirane na obnovljive izvore energije. Njegovo uključivanje u Afričku kontinentalnu zonu slobodne trgovine i blizina tržištima sa visokim dohotkom na Bliskom istoku i Evropi dodatno ojačavaju njegovu privlačnost, kako se navodi u izveštaju.

Osim Egipta, kineski proizvođači automobila značajno prodiru na afrička tržišta. Chery, na primer, planira da uspostavi proizvodnu liniju u Keniji, što je plan verovatno napravljen pre nego što je EU u julu objavila dodatne tarife na kineska električna vozila. U međuvremenu, prema izveštaju, BYD i XPeng su se proširili na zemlje kao što su Maroko, Kenija, Ruanda i Južna Afrika.

U izveštaju se ističe da je BYD u septembru predstavio tri modela električnih vozila u Keniji, nakon nedavnih lansiranja u Zambiji i Madagaskaru, proširivši svoj otisak na 12 afričkih tržišta.

Izvor: PCpress.rs / Autotech.news

Foto: Arhiva Autoblog.rs / BAIC



čitanja : 217



Komentari