Prema izveštaju Commercial Timesa, koji se poziva na South China Morning Post, dok SAD i EU intenziviraju sankcije kineskim električnim vozilima (EV), kineski proizvođači električnih vozila pomeraju fokus na Afriku, ubrzavajući napore da uspostave vodeće prodavnice i fabrike za sklapanje širom kontinent.
U 2023. godini kineski izvoz novih energetskih vozila u Afriku zabeležio je međugodišnji rast od 291%, kako se navodi u izveštaju. Električni autobusi kineske proizvodnje sada su uobičajeni prizor na putevima u zemljama kao što su Etiopija, Kenija, Ruanda i Južna Afrika.
U izveštaju se ističe da je Egipat, koji se nalazi na raskrsnici Azije, Afrike i Evrope, postao ključna destinacija za kineske investicije, a kompanije poput BAIC grupe i premium proizvođača električnih vozila Geely Auto Zeekr nedavno su najavile planove za ulazak na tržište.
Za kineske kompanije koje žele da se prošire na Bliski istok i Afriku, Egipat je strateška lokacija, kako se navodi u izveštaju. Očekuje se da će fabrika BAIC grupe u Egiptu do kraja 2025. proizvoditi 20.000 električnih vozila godišnje. U izveštaju se navodi da se predviđa da će se ova cifra povećati na 50.000 jedinica godišnje u roku od pet godina rada, prema sporazumu kompanije sa Alkan Auto, podružnicom egipatske EIM grupe.
Pored zadovoljavanja domaće potražnje, BAIC-ova fabrika će iskoristiti geografsku poziciju Egipta na raskrsnici Azije, Afrike i Evrope za izvoz vozila u druge afričke zemlje i na Bliski istok. U izveštaju se ističe da je ključna prednost Suecki kanal, koji obavlja više od 10% globalne trgovine godišnje, povezuje Sredozemno i Crveno more i pruža najkraći pomorski put između Azije i Evrope.
U međuvremenu, Zeekr, još jedan kineski EV brend, najavio je planove da uđe na egipatsko tržište do kraja ove godine, kako se navodi u izveštaju. Kompanija je potpisala ugovor o distribuciji sa EIM grupom za uspostavljanje prodajne i servisne mreže u Egiptu.
Pored njegove strateške lokacije, izveštaj ističe niske troškove rada Egipta kao ključnu prednost. Plate u Egiptu su otprilike upola manje nego u Maroku i niže nego u Južnoj Africi. Štaviše, obilna sunčeva svetlost Egipta čini ga idealnim mestom za montažne fabrike koje su fokusirane na obnovljive izvore energije. Njegovo uključivanje u Afričku kontinentalnu zonu slobodne trgovine i blizina tržištima sa visokim dohotkom na Bliskom istoku i Evropi dodatno ojačavaju njegovu privlačnost, kako se navodi u izveštaju.
Osim Egipta, kineski proizvođači automobila značajno prodiru na afrička tržišta. Chery, na primer, planira da uspostavi proizvodnu liniju u Keniji, što je plan verovatno napravljen pre nego što je EU u julu objavila dodatne tarife na kineska električna vozila. U međuvremenu, prema izveštaju, BYD i XPeng su se proširili na zemlje kao što su Maroko, Kenija, Ruanda i Južna Afrika.
U izveštaju se ističe da je BYD u septembru predstavio tri modela električnih vozila u Keniji, nakon nedavnih lansiranja u Zambiji i Madagaskaru, proširivši svoj otisak na 12 afričkih tržišta.
Izvor: PCpress.rs / Autotech.news
Foto: Arhiva Autoblog.rs / BAIC