
Kako navodi Revija HAK, pod sloganom Spasimo plug-in hibrid, industrija pokušava da pozicionira hibridne automobile kao ekološki prihvatljivu alternativu. Plug-in hibridi, koji imaju SUS motor i električni motor, popularni su u Nemačkoj i mnogim drugim evuropskim zemljama, a prodajne brojke i dalje rastu. Međutim, u praksi se ispostavilo da mnogi vozači retko pune automobile i pre svega koriste benzin ili dizel. Frankfurter Allgemeine Zeitung je razgovarao s Hildegard Miler, predsednicom nemačkog automobilskog lobija VDA, koja predlaže da punjenje električnom energijom bude obavezno.
Vozila bi trebalo da budu dizajnirana tako da redovno punjenje postane neophodno. Prema ovom predlogu, onima koji ne pune svoje automobile i voze isključivo na gorivo snaga motora bila bi ograničena. Ideja je, očigledno, da se u gradovima vozi na struju.
Situacija ne izgleda dobro za plug-in hibride, uprkos njihovoj rastućoj popularnosti. Nedavno istraživanje ekološke organizacije Transport and Environment pokazuje da su emisije CO₂ plug-in hibrida u stvarnoj upotrebi i do pet puta veće nego što sugerišu zvanični podaci. Zbog toga Brisel želi da promeni način računanja emisija hibrida. Ova promena bi mogla da ima velike posledice za proizvođače automobila. Godinama EU ima standarde za vozni park koji određuju prosečne emisije CO₂ novih automobila proizvođača. Ovi standardi će se dodatno pooštriti u sledećim godinama, sve do 2035. godine, kada će dostići nulu.
S predloženim zahtevom za punjenje plug-in hibrida, nemački automobilski lobi se nada da ova vrsta automobila neće biti zabranjena nakon 2035. godine. Ovo može delovati kao spasonosna mera za ljubitelje benzinaca i dizelaša, ali bi ostanak ovih vozila na tržištu mogao da ima i ozbiljan uticaj na finansije kupaca. Naime, oni su mnogo skuplji od klasičnih benzinaca i dizelaša.
Izvor: Revijahak.hr / Frankfurter Allgemeine Zeitung
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Volkswagen