
Prema Džonu Elkanu iz Stellantisa, Evropa je jedino veliko tržište koje se još nije oporavilo na nivo pre kovida.
– Prošle godine je u Evropi prodato 15 miliona automobila, u poređenju s 18 miliona 2019. godine.
– Između 2015. i 2030. godine cena automobila poput Renault Clija će se povećati za 40 posto, od čega je 92,5 posto zbog propisa. Mali gradski automobili su gotovo nestali kao rezultat toga: njihov tržišni udeo je pao s 50 posto na jedva 5 posto – kaže Luka de Meo, izvršni direktor Renaulta.
Meo osuđuje činjenicu da su evropska pravila osmišljena za veća, skuplja vozila, što male automobile čini gotovo neprofitabilnima. Obavezne tehnologije poput sistema za pomoć u voznoj traci ili bezbednosti pešaka dovode do visokih fiksnih troškova, koji su jednako važni u kompaktnom automobilu kao i u skupljim modelima.
Izvršni direktori se zalažu za pojednostavljenje evopskih pravila, kako je prethodno obećala predsednica Komisije Ursula fon der Lajen. Do 2030. godine je planirano još stotinu novih pravila, što bi povećalo cene automobila za četrdeset posto, navodi Revija HAK.
Oba izvršna direktora kažu da je EU previše jednostrano posvećena električnim automobilima. Zamena starih automobila koji zagađuju je važnija od fokusiranja samo na modele bez emisija. Prema Elkanu, druge regije, poput Kine i SAD-a, slede snažne industrijske strategije, dok je Evropa zaglavljena između slabih nacionalnih budžeta i slabe Komisije.
– Zemlje širom sveta štite svoju automobilsku industriju, osim u Evropi – zaključuje
De Meo.
Izvor: Revijahak.hr
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Renault