
Model ID.Evo, kodnog imena MM01 je premijerno predstavljen na aprilskom sajmu u Šangaju kao deo Volkswagenove strategije za zadržavanje pozicije na najkonkurentnijemu tržištu električnih vozila na svetu. Saradnja s Xpengom je počela 2023. godine kada je Volkswagen uložio 640 miliona evra za 4,99% udela u kineskoj firmi, podseća Autonet.hr.
Fabrika Volkswagen Anhui trenutno prolazi kroz teški finansijski period - u 2024. godini je zabeležila gubitak od 1,35 milijardi juana, što je oko 170 miliona evra. Problem leži u slabim prodajnim rezultatima modela ID.Unyx, kompaktnog električnog SUV-a koji košta 209.000 juana (25.500 evra). Od lansiranja u julu 2024. do marta 2025. prodaro je tek 4.438 primeraka, što je daleko ispod očekivanja. ID.Evo bi trebalo da pomogne u smanjenju tih gubitaka zahvaljujući naprednijoj tehnologiji i većim dimenzijama.

ID.Evo koristi Xpengovu E/E arhitekturu iz modela G9 i G6. To znači da 800V visokonaponski sistem daje domet veći od 700 kilometara prema CLTC standardu. Vozilo će imati L2++ sistem pomoći u vožnji i glasovne asistente s veštačkom inteligencijom, što je prilagođeno ukusu mlađih kineskih kupaca.
ID.Evo će koštati više od trenutnog ID.Unyxa i konkurisaće popularnim kineskim modelima poput Aito M9 i Li Auto L9. Volkswagen planira da lansira serijsku proizvodnju 2026. godine.
Izvor: Autonet.hr
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Volkswagen