home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Kia Sportage
 
Prodaja automobila u Evropi danas zahteva delikatno balansiranje. S jedne strane, vozila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem ostaju preferirani izbor među kupcima. U Evropskoj uniji, električni automobili su imali samo 15,3% tržišnog udela u prva četiri meseca godine, prema podacima Evropskog udruženja proizvođača automobila (ACEA).

S druge strane, strože zakonodavstvo primorava proizvođače automobila da ubrzaju uvođenje električnih vozila. A tu leži problem, piše Motor1.

Kia kaže da mora da deluje oprezno jer bi favorizovanje bilo koje strane moglo da se obije o glavu. Karlos Lahoz, potpredsednik kompanije za prodaju u Evropi, objasnio je za Automotive News Europe zašto treba izbegavati davanje prednosti motorima sa unutrašnjim sagorevanjem u odnosu na električna vozila, ili obrnuto: „Ako se previše oslanjamo na automobile sa unutrašnjim sagorevanjem, rizikujemo da ne dostignemo ciljeve za emisiju CO₂ i da moramo da plaćamo kazne. Ali ako previše pojačamo prodaju električnih vozila, na kraju ćemo smanjiti naše profitne marže.“

Nije tajna da EU diše za vratom automobilskoj industriji strožim propisima o emisiji. Neki proizvođači automobila, poput Volkswagena i Renaulta, izrazili su zabrinutost zbog potencijalnog plaćanja milijardi evra kazni samo u 2025. godini zbog prekoračenja novouvedenih ograničenja. EU je proizvođačima automobila dala dodatne dve godine da ispune ove ciljeve tako što je izračunala emisije voznog parka kao prosek tokom perioda 2025–2027, umesto da zahteva usklađenost samo u 2025. godini.

Ipak, proizvođači automobila se suočavaju sa značajnim teškoćama. Predsednik kompanije Stellantis je nedavno izjavio da inženjeri troše preko 25% svog radnog vremena isključivo na osiguravanje da automobili ispunjavaju sve strože zakonske propise. Logično je pretpostaviti da ispunjavanje strožih standarda emisije čini lavovski deo. Posebno sa 2035. godinom koja se približava, kada će proizvođači automobila morati da prodaju samo električna vozila u zemljama koje se pridržavaju zakonodavstva EU.

Ali ni danas potpuno usmeravanje na električna vozila nije održivo rešenje. Lahoz priznaje da električni automobili i dalje ne mogu da se nose sa profitabilnošću modela sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem. Troškovi baterija su i dalje previsoki da bi električna vozila bila finansijski konkurentna, pa Kia mora da pronađe pravu ravnotežu između SUS i električnih vozila da bi imala održivo poslovanje.

Kia EV3

Kako ističe Motor1, problem koji je Lahoz pokrenuo nije jedinstven za Kiju, jer se praktično svi veliki proizvođači automobila suočavaju sa istom dilemom. Razvoj električnih vozila sutrašnjice se finansira profitom od današnjih SUS automobila. Paritet cena među njima još uvek nije postignut, uz nekoliko izuzetaka, prvenstveno ograničenih na kineske proizvođače koji koriste prednosti nižih troškova proizvodnje.

Što se tiče prodaje, Kia se danas izuzetno dobro snalazi u Evropi, čak nadmašuje neka od najistaknutijih imena na kontinentu. Podaci ACEA za prva četiri meseca godine pokazuju da je Kia imala 4,1% tržišnog udela u regionu EU+EFTA+UK, pobedivši Ford (3,4%), Opel/Vauxhall (2,9%), Citroen (2,8%), Fiat (2,3%) i SEAT (1,7%). U stvari, čak je nadmašila i svog većeg brata, Hyundai (3,9%).

Priredio: Ivan Mitić - Autoblog.rs



čitanja : 100



Komentari