home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Toyota bZ3
 
Nekada je za razvoj automobila, od prve skice do serijskog modela, bilo potrebno četiri do pet godina. U današnjoj dinamičnoj eri električnih vozila kineski proizvođači su uspeli da skrate vreme razvoja na samo dve godine.Tradicionalni proizvođači automobila su prisiljeni da se prilagode takvim vrtoglavim razvojnim ciklusima.

Čak je i Toyota, najveći svetski proizvođač automobila po broju prodatih vozila, ozbiljno uzdrmana. Kompanija se muči da održi korak na brutalno konkurentnom kineskom tržištu električnih vozila, gde marke poput BYD-a, Xpenga, Zeekra i Cheryja vode žestoku bitku za prevlast.

Prema izveštaju Reutersa, tokom zajedničkog razvoja električne limuzine bZ3 s kompanijom BYD, Toyota je ostala zapanjena tempom i radikalno drugačijom inženjerskom kulturom kineskog partnera. Navodi se da su u Toyoti bili "zaprepašćeni" metodama koje BYD primenjuje.

Kako piše Index.hr, posebno ih je iznenadila spremnost BYD-ovih inženjera da odobravaju velike promene u dizajnu čak i u kasnim fazama razvoja projekta.

BYD je, poput mnogih kineskih konkurenata, prigrlio etos Silicijumske doline: kreći se brzo, rizikuj, lansiraj proizvod rano, a eventualne nedostatke ispravljaj naknadno. To obično rezultira električnim vozilima koja pri lansiranju možda nisu savršeno dorađena, ali su "dovoljno dobra" za tržište, a zatim se brzo poboljšavaju, najčešće softverskim nadogradnjama.

S druge strane, Toyota je svoju reputaciju pouzdanosti stekla upravo time što je izuzetno oprezna s promenama. Prema izveštaju, Toyota za svaki model obično izradi šest različitih prototipova i svaki od njih testira desetinama hiljada kilometara u stvarnim uslovima.

Iako su u Toyoti bili iskreno impresionirani brzinom i agilnošću BYD-a te čak priznali da imaju šta da nauče od mlađeg suparnika, ostali su oprezni.

BYD u međuvremenu izvozi svoja električna i plug-in hibridna vozila širom sveta, postajući globalni brend poput same Toyote. Nudi sve više modela i neprestano ih osvežava. Kompanija navodno zapošljava 900.000 ljudi, gotovo koliko Toyota i Volkswagen zajedno.

Limuzina bZ3 -Toyotin odgovor na Teslin Model 3 u Kini - opremljena je BYD-ovom Blade (LFP) baterijom koja nudi domet do 600 kilometara prema kineskom CLTC ciklusu, što je otprilike 400 kilometara prema američkom EPA ciklusu. To samo po sebi nije zapanjujuće, sve dok ne vidite cenu: samo 27.000 dolara (oko 25.000 evra) pre ikakvih podsticaja. Za prostrano i moderno električno vozilo, to je prava bagatela.

U izveštaju se dodaje da su kineski proizvođači uspeli tako drastično da ubrzaju razvoj jer njihovi inženjeri rade 12 sati dnevno, šest dana u nedelji. Proizvode manje prototipova i prelaze osetno manje testnih kilometara u stvarnim uslovima.

Usvojili su filozofiju "brzog neuspeha", oslanjajući se više na kompjuterske simulacije i veštačku inteligenciju umesto na dugotrajna i skupa testiranja. Njihovi timovi rade na različitim delovima vozila paralelno, za razliku od tradicionalnog pristupa "korak po korak" koji primenjuju zapadni proizvođači.

BYD Dolphin Surf

BYD je trenutno sedmi najveći svetski proizvođač automobila, s 4.3 milionna prodatih vozila u 2024. godini, što je manje od polovine Toyotinih 10.7 miliona.

Izvor: Index.hr

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Toyota / BYD



čitanja : 179



Komentari