home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Rezervoar

Da li je štetno puniti gorivo do vrha rezervoara? Ne samo da nije štetno, već je i preporučljivo, ali gorivo punite do prvog klika pištolja za punjenje, a ne „do čepa“…

Mnogi veruju u zablude, pa ne pune gorivo do vrha rezervoara, misleći da se time nanosi šteta sistemu za paljenje, te da se time na visokim temperaturama i pri sudaru povećava rizik od zapaljenja. Ako je sistem goriva ispravan, nikakve štete nema, a, teoretski, pun rezervoar goriva je sigurniji od praznog – i pri visokim temperaturama, i u slučaju sudara. Zapaljenje, odnosno eksplozija, mnogo lakše nastaje u parama goriva nego u tečnom gorivu, piše N1 Zagreb.

Do vrha rezervoara

Zato uvek treba puniti gorivo do vrha rezervoara (naravno, ako se ima novca). Nema uštede ako se sipa manje, a pored toga, ređe se ide na pumpu, čime se štedi vreme, trud, a i novac. Naime, pri svakom dodatnom sipanju treba preći makar malo duži put i pri punjenju se uvek izgubi (ispari) malo goriva.

Gorivo je preporučljivo sipati čim količina padne ispod četvrtine. Tako se izbegava rizik da ostanete bez goriva, što izaziva neprijatnosti i dodatne troškove, posebno ako dizel motor ostane bez goriva – za ponovno pokretanje motora, nakon sipanja, potrebna je pomoć mehaničara, prenosi Nacional.

Nemojte „na rate“ dolivati gorivo

Takođe nastaje i bezbednosni rizik ako ostanete bez goriva na nepreglednom delu puta, u krivini, tunelu, na vijaduktu… Dakle, kada količina goriva dođe blizu poslednje četvrtine, idite na prvu pumpu i napunite rezervoar do vrha. Ali, punjenje goriva prekinite pri prvom kliku, odnosno isključivanju pištolja za punjenje.

Nemojte zatim „na rate“ dolivati gorivo „do čepa“, kao što mnogi rade. Tada gorivo može da curi napolje kroz odušak, što je finansijski gubitak, nastaju isparenja štetna za zdravlje i može nastati rizik od zapaljenja – posebno ako prosuto gorivo dospe na vrelu izduvnu cev.

Prekomerna količina goriva blokira odušak, pa se povećava pritisak para goriva i nastaje povratni pritisak goriva, koji otežava funkcionisanje, skraćuje vek i može da ošteti pumpu za gorivo i elemente sistema za gorivo.

Izvor: N1info.rs

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Ford



čitanja : 638



Komentari