
Tužbom, kojoj se pridružilo više od 100 vlasnika, tvrdi se da ovaj kompaktni električni SUV ima opasne nedostatke, uključujući i nekontrolisano ubrzavanje koje ugrožava bezbednost vozača i putnika. Tužioci zahtevaju suđenje pred porotom, uvereni da je Volvo znao ili je barem morao da zna za postojanje problema, piše Carscoops.
Glavni tužilac, Robert M. Beker, navodi da XC40 Recharge može iznenada i neočekivano da trzne, poskoči ili samostalno ubrza. Takvi incidenti se, prema tužbi, najčešće dešavaju pri nižim brzinama, prilikom promene stepena prenosa ili kod korišćenja "One Pedal Drive" načina vožnje.
Beker tvrdi da ovi kvarovi predstavljaju "značajan rizik od nesreće, povreda ili materijalne štete" te da Volvo nije preduzeo adekvatne korake da ih spreči.
Kako prenosi Index.hr, u tužbi se ističe da je Volvo bio svestan problema, ili ga je barem neoprezno ignorisao, i to na bazi rezultata predprodukcijskih testiranja, pritužbi kupaca (uključujući i one za mehanički srodan Polestar 2), izveštaja iz ovlašćenih servisa te podataka same agencije NHTSA. Uprkos svemu, tvrde tužioci, proizvođač je umanjivao ozbiljnost situacije i prikrivao stvarne razmere kvara, a dosadašnji opozivi vozila su opisani kao "fragmentisani i preuski".
Kao primer se navodi iskustvo Roberta M. Bekera, koji je 13. septenbra 2024. unajmio XC40 Recharge modelske godine 2024. Za manje od mesec dana, tvrdi, više puta je doživeo naglo trzanje i ubrzavanje vozila tokom normalne vožnje, zbog čega je automobil morao da odveze na dijagnostiku i popravku.
Tužitelji se pozivaju na dva opoziva koja je Volvo sproveo u SAD-u. Prvi se ticao softverske greške koja je na modelima XC40 Recharge mogla da izazove iznenadni gubitak pogona, ali prema tužbi, ta popravka nije rešio probleme u upravljačkoj logici vozila.
Drugi opoziv je obuhvatio modele proizvedene 2021. i 2022. godine zbog rizika od prodora vode u senzor papučice gasa. Vlasnici smatraju da je i taj opoziv bio previše ograničen te da nije obuhvatio sva vozila sa sličnim nedostacima, a time nije rešio srž problema.
Beker i ostali tužioci terete Volvo za kršenje niza američkih zakona o zaštiti potrošača, nepoštenom tržišnom takmičenju, lažnom oglašavanju i prevarnom prikrivanju. Od suda traže odobrenje kompenzacijske i odštete, povraćaj nezakonito stečene dobiti te sudsku zabranu kojom bi se Volvou naložilo da konačno ispravi sve prijavljene nedostatke na vozilima.
Izvor: Index.hr / Carscoops.com
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Volvo