home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
BYD Seagull
 
Kina je zabrinuta zbog prekomernih proizvodnih kapaciteta. Čak je i predsednik bio kritičan, pitajući da li svaka pokrajina treba da ulaže u električna vozila.

Kinesko tržište električnih vozila je impresivno. To je sada već prilično dobro poznato. Čini se da gotovo svaki drugi dan izlazi novi model ili nova marka, pokušavajući da privuče pažnju ograničenog broja kineskih potrošača.

Očigledno slična zapažanja ima i kineski predsednik. Nekoliko kineskih regulatora i političara, uključujući i samog predsednika Si Đinpinga, pozvali su industriju da uspori s nekim ulaganjima i preispita način na koji posluje.

A cenovni rat s izuzetno jeftinim električnim autima? I tome treba da dođe kraj.

Za one koji nisu upućeni - kineske kompanije za električna vozila stalno smanjuju cene da bi pokušale da izguraju konkurenciju; neka vrsta automobilske verzije borbe za opstanak. Predvođena divom BYD-om, cela industrija je stavila ogroman pritisak na dobavljače i partnere da smanje cene i tako snize ukupne troškove, navodi Vidiauto.com.

Ovaj cenovni rat je rezultirao jeftinim električnim vozilima, poput BYD Seagull modela koji na određenim tržištima košta samo 8.000 dolara, ali to dolazi nauštrb zdravlja manjih dobavljača. Neki se žale da ih uopšte ne plaćaju na vreme.

Kineske automobilske marke su se nedavno dogovorile o standardnom roku plaćanja od 60 dana prema dobavljačima, ali vlada želi da ide još dalje. Državni Xinhua News izveštava o sastanku najviših vladinih predstavnika.

Oni su se okupili da bi podstakli strožu regulaciju cena te bolju dugoročnu regulaciju i konkurenciju na kineskom tržištu električnih vozila. Pozvali su na kraj „nerazumnih sniženja cena“, što su definisali kao namerno prodavanje vozila ispod proizvodne cene radi ostvarivanja prodaje. Ako se to nastavi, vlada bi mogla da interveniše.

Ali sada je situacija otišla i korak dalje. Financial Times piše o dodatnim kritikama kineske vlade, ovaj put direktno od predsednika Sija. Bio je kritičan prema nekoliko novih tehnologija, uključujući veštačku inteligenciju i razvoj električnih vozila, ali se posebno osvrnuo na ulaganja lokalnih vlasti u automobilske firme. „Da li svaka pokrajina u zemlji mora da razvija industriju u tim smerovima?“ navodno je upitao Si.

Kineski proizvođači automobila nisu primali samo državnu podršku. Podsticale su ih i lokalne vlasti koje su time nastojale da ojačaju i vlastite privrede. A to je dodatno pogoršalo problem prekomerne ponude i kapaciteta.

Čak i s tržištem od 1,4 milijarde ljudi, nema mesta za sve te konkurente. Mnoge marke električnih vozila nisu finansijski isplative, a postoji ozbiljan problem s prevelikim brojem fabrika za premalu potražnju.

Nije sasvim jasno kako će kineska vlada naterati svoju industriju električnih vozila da reši ove probleme. Očigledno je da ima previše konkurenata i da će konsolidacija marki morati da dođe. Pitanje je samo kojom brzinom.

Izvor: Vidiauto.com

Foto: Arhiva Autoblog.rs / BYD

Kineski trgovci traže od proizvođača automobila da im ne stvaraju ogromne zalihe vozila

Kineski trgovci automobilima su zatražili od proizvođača da prestanu s aktuelnom politikom velikih popusta i forsiranja velikih prodajnih brojki jer takva politika utiče na njihovu profitabilnost i mnoge tera na zatvaranje salona.

Kako prenosi Revija HAK, predlog je usledio nedugo nakon zvaničnog poziva automobilskoj industriji tokom vikenda da se zaustave ratovi cena.

Uslovi s kojima se suočavaju prodajni centri automobila su postali još teži zbog novog kruga oštrih popusta od drugog tromesečja ove godine, navodi se u saopštenju Kineske trgovinske komore trgovaca automobilima. Naglašava se da proizvođači automobila moraju da postave razumne godišnje ciljeve proizvodnje i prodaje i ne smeju da prenose zalihe trgovcima te da ih prisiljava da gomilaju automobile.

Divlji uslovi na kineskom tržištu očigledno rezultiraju prvim ozbiljnim žrtvama. Krenulo je sa salonima, a pitanje je kada će početi da padaju i veći proizvođači automobila… Politika velikih popusta neće biti održiva na duži rok.

Izvor: Revijahak.hr



čitanja : 120



Komentari