
Evo kako je kompanija poslovala u poređenju s procenama analitičara koje je anketirao LSEG:
Zarada po deonici: 40 centi prilagođeno u odnosu na 43 centa očekivano
Prihod: 22,50 milijardi dolara u odnosu na 22,74 milijarde dolara
Prihodi od automobilske industrije za Teslu su iznosili 16,7 milijardi dolara u drugom kvartalu, što je pad u odnosu na 19,9 milijardi dolara u istom kvartalu prošle godine. Od tog iznosa, prihodi od prodaje regulatornih kredita za automobile pali su na 439 miliona dolara s 890 miliona dolara godinu ranije.
Početkom jula kompanija je saopštila podatke o padu isporuka vozila od 14% u odnosu na prethodnu godinu na 384.000 za drugi kvartal. Isporuke su najbliža aproksimacija prodaje električnih vozila koju je prijavila kompanija Tesla, ali nisu precizno definisane u komunikaciji s deoničarima.
Teslin pad ove godine je delom posledica negativnih reakcija na kompaniju u SAD-u i Evropi, nakon što je izvršni direktor Ilon Mask potrošio mnogo novca da bi pomogao u ponovnom izboru predsednika Donalda Trampa, podržao nemačku ekstremnu antiimigrantsku stranku AfD, a zatim vodio Odeljenje za efikasnost vlade, ili DOGE, Trampove administracije. U DOGE-u, Mask je pomogao u smanjenju savezne radne snage, ukidanju propisa i eliminaciji USAID-a.
Neto dobit je pala na 1,17 milijardi dolara, ili 33 centa po deonici, u drugom tromesečju, s 1,4 milijarde dolara, ili 40 centi po deonici, godinu dana ranije.
Kompanija je do sada odložila proizvodnju jeftinijeg električnog vozila "Model 2", dok drugi proizvođači automobila sada nude veći izbor vozila, a konkurenti sa sedištem u Kini prodaju pristupačna električna vozila s visokotehnološkim karakteristikama autonomne vožnje kao standardnu, a ne premium opciju.
Deonice Tesle su pale za oko 18% ove godine, što je najgori rezultat među tehnološkim megakapitalizacijama. Nasdaq je porastao za oko 9% u 2025.
Mask je pokušao da zadrži pažnju fanova i investitora na Teslinoj budućnosti, koju zamišlja kao dominaciju robotaksija kompanije i humanoidnih robota Optimus. Mask vidi Tesline robotaksije kao one koji rade za svoje vlasnike, zarađujući im novac dok spavaju. Roboti Optimus, kaže, biće toliko sofisticirani da mogu da služe kao fabrički radnici ili dadilje.
U junu je kompanija počela testiranje usluge robotaksija u Ostinu u Teksasu, koja deluje na ograničenom području s ljudskim vozačem. Usluga je dostupna samo odabranim putnicima, uglavnom entuzijastima Tesle i Maska.
„Dodatno ćemo poboljšati i proširiti uslugu (više vozila pokriva veće područje, na kraju bez sigurnosnog putnika) dok testiramo u drugim američkim gradovima u očekivanju dodatnih lansiranja“, kažu iz Tesle na forumu deoničara, ponavljajući prethodne izjave.
Kompanija značajno zaostaje za Alphabetovim Waymom, koji ima komercijalne robotaksi usluge koje se nude na nekoliko američkih tržišta, uključujući Ostin.
Izvor: Seebiz.eu
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Tesla