home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Tesla fabrika
 
Tesla, krunski dragulj poslovnog carstva Ilona Maska, suočava se s ozbiljnim optužbama za neplaćanje računa. Prema novom izveštaju CNN-a, proizvođač automobila duguje više od 24 miliona dolara izvođačima koji su pomogli u izgradnji kompanije, a desetine njih, uglavnom male porodične firme, tvrde da im Maskova kompanija nije isplatila naknade za obavljeni posao, piše InsideEVs.

Uprkos pokušajima naplate, mnogi izvođači navode da je Teslin proceduralni pakao učinio naplatu dugovanja gotovo nemogućom. Mnoge od tih firmi tvrde da je slanje računa Tesli poput "bacanja u crnu rupu". Na kraju, brojni su prisiljeni da pokrenu pravne postupke i podnesu tužbe protiv Tesle, nadajući se da će izbeći bankrot pre nego što budu isplaćeni.

Jedna od takvih firmi je Professional Process Piping, koja je pre proglašenja bankrota imala pola miliona dolara nenaplaćenih potraživanja od Tesle. Istraga CNN-a je otkrila da je 380.000 dolara tih računa kasnilo više od 90 dana. U jednom trenutku je dug dostigao milion dolara, zbog čega je vlasnica opremu počela da plaća iz vlastitog džepa.

Kako navodi Index.hr, sličnu sudbinu je doživeo je i Full Circle Technologies, mali integrator bezbednosnih sistema iz Ostina, koji je bio prisiljen da proglasi bankrot nakon što je Tesla navodno nagomilala gotovo 600.000 dolara neplaćenih računa. U zahtevu za bankrot kompanija je navela da je "bila prisiljena da uzima kratkoročne, visokokamatne zajmove da bi premostila jaz između obavljanja posla za Teslu i plaćanja za svoje usluge."

Neplaćeni računi nisu retkost u poslovanju, ali čini se da je Tesla značajan prestupnik. Za poređenje, u istim okruzima gde Tesla ima 24 miliona dolara zabeleženih dugovanja, Apple duguje oko 1.2 miliona dolara.

U slučaju firme Professional Process Piping, Teslin advokat je tvrdio da je kompanija "previše naplatila" projekat i "pružila nekvalitetan rad i usluge". Istovremeno, advokati priznaju da će Tesli možda biti potrebno vreme da podmiri svoje račune. "Ne sporim da Tesli treba neko vreme da plati", rekao je advokat koji zastupa Teslu. "To važi i za pravne račune. Znam to vrlo dobro."

Kompanije u vlasništvu Maska trenutno imaju nepodmirena potraživanja od strane više od 100 firmi. To bi moglo da ukazuje na to da Tesla jednostavno kasni s plaćanjima, ali neki izvođači spekulišu da se radi o strateškom potezu da bi se uštedelo i pregovaralo o smanjenju velikih računa.

U slučaju firme Full Circle, vlasnik je za CNN izjavio da je Tesla "oslobođena svoje obaveze bez plaćanja i centa", što daje težinu tim spekulacijama. Bilo kako bilo, takvo poslovanje je Tesli stvorilo lošu reputaciju.

Izvor: Index.hr / CNN / InsideEVs

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Tesla

Deoničari tuže Teslu: "Robotaxi usluga je opasna i prevara"

Iako su se Ilon Mask i Tesla nadali da će lansiranje dugo očekivane Robotaxi usluge u Ostinu u Teksasu predstavljati veliki korak napred za kompaniju i uvesti potpuno autonomnu tehnologiju u javnost, projekat se pretvorio u pravnu noćnu moru.

Mask i Tesla su sada suočeni s tužbom koja ih tereti za prikrivanje bezbednosnih rizika sistema autonomne vožnje te veštačko naduvavanje vrednosti kompanije, piše Carscoops.

U predloženoj kolektivnoj tužbi, koju je podnela grupa deoničara, navodi se da su Teslina robotaxi vozila u Ostinu primećena da se ponašaju haotično. Prema pisanju The Economic Timesa, vozila su prekoračivala brzinu, penjala se na trotoare, ulazila u pogrešne trake, naglo kočila bez razloga...

Deoničari tvrde da su Mask i Tesla sistematski preuveličavali efikasnost i potencijal tehnologije autonomne vožnje, čime su podizali cenu deonica. Tužba osporava Maskovu izjavu od 22. aprila, u kojoj je tvrdio da je Tesla "maksimalno fokusirana na dovođenje Robotaxija u Ostin u junu" te da će usluga omogućiti "skalabilno i bezbedno uvođenje u različitim geografskim područjima".

Deoničari optužuju Teslu i Maska za prevaru s vrednosnim papirima, navodeći da program Robotaxi predstavlja "značajan rizik" za javnu bezbednost i krši saobraćajne zakone, što kompaniju izlaže strožem regulatornom nadzoru. Nakon što su u javnost dospeli izveštaji o incidentima, deonice Tesle su pale za otprilike 6 posto.

Prošlog nedelje Tesla je proširila uslugu Robotaxi na geografski ograničeno područje zaliva San Franciska. Međutim, budući da kompanija nema dozvolu za upravljanje potpuno autonomnim vozilima u Kaliforniji, sva vozila u floti imaju čoveka za volanom. U stvarnosti, to nije robotaxi usluga, već klasična usluga prevoza na poziv.

Uprkos problemima, Mask ostaje optimističan. Na konferencijskom pozivu krajem jula je predvideo da će "polovina stanovništva SAD-a biti pokrivena uslugama Tesla robotaxija do kraja godine", sugerišući da regulatorne brige i tehnički problemi neće usporiti ambicije kompanije.

Izvor: Index.hr / Carscoops.com



čitanja : 57



Komentari